Damerna 2

Torsdagen den 1 September

Hej!

Började med att rida min fina dam idag =) Vi jobbade på planen och Madde fotade och hjälpte till med olika övning som var super =D

Började först med att skritta fram länge, först långa tyglar, sedan korta tyglar, sedan med stigbyglar och efter det så voltade vi upp och böjde riktigt mkt.  Sen körde jag en del skänkelvikning =) tillslut gick det ganska bra, Och efter det så började jag känna att vi var redo för traven.
Kortade tyglarna en aning och gav skänklar och sa "Trava" utan problem travar min Lilla dam <3
stå still
Lycka, började i det sämre varvet som jag oftast gör, fick kämpa en helt del med 2 av hörnen på vänstervarvet då hon är lite svag i just det varvet.
Men sedan bytte jag och då flöt hon på ganska bra =)
Fick försöka reglera tempot ganska mkt eftersom det var ett tag sedan vi tränade på just planen i trav så förstår jag att det blev jobbigt. Bytte sedan varv igen och jobbade på i det svårare. Madde kom då med förslaget att volta henne runt henne innan jag gick ut på spåret igen, lite tuft blev det och de gångerna hon tappade traven så försökte jag ge henne rytmen i lättridning (SKITDRYGT!) Men hon lyssnade faktiskt jätte bra på det de flesta gångerna så då travade hon igen =D Dukti häst!
Tillslut blev lilla Dinomin trött och då blev det bara pass vad jag än gjorde, faktiskt första gången jag fått det bevisat att hon inte pallar att springa hur mkt som helst.
Så jag skrittade ett tag innan jag avslutade med en långsida trav och där gav vi oss. =)


Hade blivit ombed av Matilda att fara ut med Ghetto innan lördag då vi ska hoppa. Så jag for ut med henne på två travrundor runt gropen.
För det första så var Ghetto asförbannad över att det inte var Matilda som skulle rida... Så hon var asdryg mot mig... Men jag tar det som en bra tecken på att hon anser Matilda är hennes ryttare =) och att jag är Dinos. =D
Sen så verkar Ghetto stormtrivas i sin bomlösa... Hon var så sjukt mkt mer stabilare i sin än vad hon är i Dinos. Och det är ju jätte bra, Sen kan vi ju diskutera vad jag tycker om att rida i sadeln... Inte som min egen om man säger så...
Men körde på i ganska lugnt travtempo runt gropen, tycker hon var riktigt duktig, inge pigg, hård lr busig. Hon var faktiskt riktigt nöjd med att trava på i ett lagom tempo. Kändes riktigt bra att ha henne sådär lugn. Avslutade med en längre sträcka av trav. När vi var nästan klara så tyckte Ghetto att det var drygt. :P
Imorn så ska jag följa med och hämta hem Nimros från Umeå.

Kommentarer
Postat av: matilda

tack så mycket hörredu! :D men ojdå, vad gjorde hon för att jäklas med dig då? :o

2011-09-01 @ 22:18:15
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; va? alltså det är julia på bilden och den jag mena, eller vad mena du? :O

2011-09-03 @ 13:24:00
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: ja nu förstår jag..;)

ja jag tänkte faktiskt säga det idag men glömde bort det när vi pratade om det, haha ^^

2011-09-03 @ 20:19:11
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0