Det här vi 2 om!

Lördagen den 24 September


Hej!


Red ut med Isabell idag =) Vi hade bestämt oss för att fara ut på en tur tillsammans med våra damer =)
Behövde ju ha svanskappa nu för att inte sadeln ska glida fram så då började jag med att ta den från barbackapadden (i syntet) spände åt den och red ut men hann inte komma lång innan lilla Dino protesterade, Kickade med bakbenen och bockade? Red just då utan stigbyglar men satt kvar gjorde jag så det var bara att kliva av och leda hem och byta. Visserligen så var det inga hemska kickar utan hon sa mest bara att det inte var bra så då bytte vi =)


Red sedan iväg och mötte upp med Isabell & Millan =)
Vi red runt gropen och galoppera upp för en backe och då gick det lite fort eftersom Isabell red först. Men väl där uppe jobbade vi med traven, tillslut så fick vi till det riktigt bra =) fick jobba väldigt mycket för att få till det. Sedan red vi vidare och efter ett tag så beslutade vi oss för att prova att trava jämnsides...
och tro det eller ej så gick det riktigt bra, Dino var lugn och försökte så gott hon kunde och det belv jätte bra långsam trav! =D gissa om jag blev glad =D Fick lite överslag som sedan Dino tog efter och blev riktigt på tårna när vi skulle göra samma sak igen.
Idag får ni galoppbilder från vår sista ridlektion den 16 Juni
Dino älskar att galoppera ^^
Foto: Madde

Isabell´s utryck passar så bra in på oss: Sådan matte sådan häst <3 

Fotsatte att försöka trava jämnsides och tillslut så segade Millan och då tyckte Dino att det gick för sakta så dår tar hon Galoppen XD Så himla söt! Så alltså när Millan går i typ kort trav (ridskolehästtrav) så skuttar Dino på i yberkort galopp brevid!!! Så söt är min häst, jag bara satt och guppade med XD
Dino tyckte att det var askul då, men hon blev lite uppstressad av alla andra hästar, tror vi var 7 st...
Matte har koll på läget? :P
Så söt min häst är <3

Foto: Isabell lr Madde

Vi fortsatte ridturen och skrittade ett tag, vi red förbi Gunnar´s stall och jag beslutade mig för att följa Isabell en bit eftersom Dino behövde springa av sig lite mer energi...
I en backe så tog vi galopp jämnsides och Dino jobbade på bra, jag höll henne lite bakom Millan så att Millan hade täten. När Millan ibland tappade Galoppen som tog jag bara in Dino och kortade henne så att Millan skulle få hitta galoppen utan att bli omsprungen =)
Mellan hindren ^^ "Lite små" speedad Dino här
Moah´s huvud =)

Foto: Isabell lr Madde
Sen så travade vi en gång till och det gick jätte bra =)

Vid slutet av rakbanan så skildes vi och vi vände hemmåt och Dino fick galoppera =) Hon gick jätte bra, inte för fort och inte för långsamt =) Och när vi närmade oss Stallet så gick det jätte bra att skritta på långa tyglar, alltså nöjd häst <3 =)
Dino funderar på vad gymkana är för något :P Ser intressant ut... Långa skrittsteg, strechad häst ;)

Foto: Isabell =)

Kommentarer
Postat av: agnes

Haha, det såklart. Men jag saknas att umgås med henne utanför hästarna, ÄN fast det är väldigt mysigt att umgås med hästarna och henne så ;)

2011-09-24 @ 22:51:27
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: ida

Ja det är valvet som tar i. Jag vet itne för om jag flyttar bak den mer så hamnar sadelgjorden typ på själva magen, liksom för långt bak, men jag ska pröva den igen idag när jag rider ut.

2011-09-25 @ 11:24:56
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

ja jag förstår inte vad som är fel och jag blir så irriterad på att jag aldrig kan få någon sadel att passa! Tyckte att jag la den lite längre bak idag men man ska väöl inte lägga den helt bakom manken heller?

När jag ridit så hade han inte ruggad päls framme vid manken som sist dock hade lite päls nötts av längre bak, nästan längst bak på sadeln. Och padden hade glidit bak mkt..

2011-09-25 @ 18:01:08
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

om jag jämför med din bild i nått tidigare inlägg så hade jag den ngt längre bak än på den bilden

2011-09-25 @ 18:02:41
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0