Ingen bomsadel för oss på ett tag

Onsdagen den 21 September


Hej!


Idag hade jag jätte bråttom, Isabell ringde och sa att Karin sadelprovaren skulle komma upp till övik på kvällen, hade eftermiddags föreläsningar så hade det lite snävt med tid men Gunnar hjälpte till och borsta upp Dino, dock såg hon lite förvirrad ut när jag kom rusandes in i stallet coh började "slänga" på henne all utrustning XD söthästen min bara stod så snällt <3
Ändå när jag hade suttit upp så chillade hon ner för att lugna mig, efter att vi hade skrittat igång så galopperade vi, Dino tyckte att det var helt sjukt awesome! Yeha blev det och Dino la till och med in lite trav, men vi kom fram lite för fort... för Karin hade inte kommit.
Tilllslut kom hon och hon började titta på Dino, till en början sa hon att hin behövde bygga mera rygmuskler men att hon var på god väg! Tyckte till en början att jag behövde padda henne lite mera fram men när jag la på sadeln igen så sa hon att jag behövde ha den lite längre bak för att inte hindra bogarna. Så det var det, jag behövde inte köpa nån dyr sadel :P
bild på min bomlösa när jag just hade fått hem den =) = bra sadel <3
Skulle så gärna vilja köpa det röda tornadotäcket till Dino i julklapp men vi får se hur det är med pengar till jul...
Isabell köpte en dressyrsadel så nu vet jag vad jag ska ge henne i julklapp ;)

Kommentarer
Postat av: ida

inläggen? hm, vilka är det? Jag bara la på padden som den kom, lite skumgummiaktig fast hårdare uppe på ryggen och sedan sånna där klossar med kardborre för knäna?

2011-09-23 @ 12:25:22
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Anonym

btw, vad har du för gjord till den?, måste införskaffa en nämligen.

och hur ligger din an mot manken, nuddar den eller är det ett mellanrum?

2011-09-23 @ 12:26:35
Postat av: ida

Ok, för den nuddar manken där fram, så jag antar att den inte passar. Förstår dock inte varför eftersom han har så låg manke. Ja såklart, ingen sadel får ju hindra bogarna.

2011-09-24 @ 09:23:38
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0