Min häst, min bästa vän <3

Lördagen den 17 september


Hej!


La pluggandet på hyllan och pös iväg till stallet en sväng tidigare idag, kom dit och mockade först 2 boxar innan jag tog in Dino och borstade upp henne, sedan på med repgrimman och träna lite NH =)

Sedan in igen och ta på Sidepullen och sedan ut på "planen" Red ju barbacka så hade med mig pallen och hoppade upp och började skritta fram, sedan försökte jag jobba henne i lägre form och efter det så försökte jag få henne lite mjukare och smidigare så vi gjorde öppnor & slutor på långsidorna och skänkelvikning på kortsidorna.
När hon kändes riktigt framriden så försökte jag satsa på traven, tvivalde en stund på min balans men Dino är väldigt försiktig ändå. Men det första hon gjorde var att dra iväg i lite snabbare trav än vad jag pallar barbacka iallafall i början av passet.
Så vi jobbade på en stund i dte bättre varvet, hon är ju väldigt försiktig och så men man msåte nästan mana på henne för att hon ska öka lite men ändå hålla bra tempo. Hon är ju som sagt mer ödmjuk i barbackaridningen och inte lika fartgalen- så hon tänker ju på en =)
Bild fårn i somras när vi red barbacka på sidepull - här i trav =)
Foto: Moah =)
Bytte sedan till det "sämre" trav varvet, men jag måste erkänna att det gick bättre än det "bättre" varvet. Hm skumt jobbade på en stund tills Damen verkade bli lite trött, och då skrittade vi en stund innan jag gav henne, hennes treat (också mitt) ;)
glömde korta tyglarna tillräckligt när jag fattade galoppen så hon blev lite vinglig, men nästa gång var hon helt med på notorna, fattade jätte bra fattning och gick jätte fint =) sneglade på våran skugga och smålog åt att hon verkligen jobbade under sig och blev så fin =) Verkligen kul det där, att göra nåt båda tycker är jätte kul =D
Blev 2 fattningar i vänster varv så avslutade vi där med avskrittning innan vi gick in i stallet och hon fick gå ut igen =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja verkligen :( Men hade turen att hamna bakom två tjejer som var ute och gick med hästar från ridskolan så fick iaf känna hästlukt under en kort stund ;) Man ska vara glad för det lilla... :P

2011-09-19 @ 12:46:25
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; <3

2011-09-19 @ 17:38:28
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0