Ny taktik

Lördagen den 10 September


Hej!


Drog till stallet lite senare idag för att börja mocka lite och sedan när Gunnar & Madde kom tillbaka ta in Dino och fara ut på en sväng.
Igår var jag ut och red barbacka och hon var ganska pigg så jag kände att jag ville bara åka idag, så jag hade suttit och grunnat över hur jag skulle lyckas, tillslut så tänkte jag att jag skulle longera henne innan jag red ut.
Sagt och gjort så longerade jag henne innan men full utrustning och det kändes bra, hon fick springa sig trött i traven och efter det så hoppade jag upp och red ut, gick riktigt segt till en början =) mys!
Vi red runt gropen och lunkade på i långsam takt, hon fick bara skritta under ridturen och det var härligt, jag red utan stigbyglar vilket var riktigt skönt. I en backe så blev hon ganska pegg eftersom vi brukar kunna galoppera uppför där så efter en stund så la jag min hand på sidan av hennes manke och då blev hon helt plötsligt mycket mer avslappnad och gick jätte lugnt och sansat. MAGIC TOUCH!



Bild från förra årets westernfotografering, tycker den här bilden säger mycket <3

Foto: Matilda Sjöblom

Klättrade och höll på runt gropen vände och lite sånt och sedan red vi hem, red största delen på långa tyglar och bara under vissa stunder kortade jag upp tyglarna och begärde lite form av henne. Plaskade i en hel del pölar idag också, bra träning.
Avslutade med lite Skänkelvikning innan vi var klara.
Morgon ska vi ut med alla 3 hästarna i stalet =) Isabell ska låna Rambo, Matilda har Ghetto och jag har Dino =D 
Det blir bomlösaklubben ;) spännande saker det händer nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0