Back in blue..?

Lördagen den 21 April





Hej!
Nu har Matilda kommit hem igen och som ni kanske läst så red jag Ghetto några gånger medans hon var borta, jag provred henne också på pelhambettet så idag så skulle Matilda prova det själv med Ghetto, som har stått i 1 vecka. Eftersom Ghetto har varit lite grinig tillsammans med sällskap så bestämde vi oss för att rida separat fast ändå samtala om hästar och ridning. Jag var i stallet vid halv 10, hästarna hade just fått sin frukost så jag passade på att mocka Dinos box, det är det som är det fina med Dino att hon är så duktig, jag kan ha kärran utanför boxen och stå inne i boxen och mocka medans hon är där, hon bryr sig aldrig och tycker att det är helt ok att bli flyttad på.
Efter det så masserade jag upp henne innan jag gjorde iordning henne för en ridtur. Idag så fokuserade vi mer på traven och skritten, vi tog visserligen några galopper men vi jobbade mest med traven och skrittformen. Dino var pigg och glad och ville jobba men samtidigt så var hon väldigt yrsig och blev väldigt förbryllad när jag bestämade mig för det ena istället för det andra. Ja i alla fall och blandade vi trav och skritt och jobbade lite med övergångar och försökte fokusera mer på att samla traven mer då den är lite för snabb än. Vi avslutade som vanligt med 2 galopper och övergång till trav som vi sedan kortade och saktade sedan av till skritt och gick därefter hem.
SötDino i höstas när hovis hade fixat hovarna
Vi pratade sedan med Matilda och jag berättade den glada nyheten om Dino, vi pratade även om pelhambettet och andra hästar med mera. Efter att jag hade masserat Dino så valde jag att gå en sväng tillsammans med Matilda och Ghetto medans de red och se hur det gick. Så jag gick en bit med dem runt gropen innan jag gick hem igen. Då släppte jag och Gunnar ut Dino och grabbarna och sedan mockade jag grabbarnas boxar och lämnade Ghettos åt Matilda. När Matilda kom tillbaka så pratade vi ännu mer och diskuterade, vi fikade också innan Matilda mockade Ghettos box och efter det så åkte jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0