Drömhästen

Söndagen den 15 April




Hej!
Dagens pass blev annorlunda, vi gick bort till Mias ridplan och red där, Moah gick brevid oss och fotade på ridplanen.
Vi hade det vanliga tränset med 3-delade bettet. Jag lindade även Dinos ben så att hon såg lite presentabel ut, lite uppklädda måste man ju vara, jag red också barbacka.
Dino var lite spänd påvägen dit men när vi väl var där så skrittade jag fram henne lite på långa tyglar så att hon skulle känna sig avslappnad och arbetsvillig.
nöjd häst
Foto:Moah
Redan efter att jag värt henne lite så började jag kräva formen ifrån henne och hon gav den till mig mycket villigt! Dino jobbade som om hon inte viste om någonting annat.
Finhästen <3
Foto: Moah


Efterlängtad eftergift! Och Buren hand!!!! =D lycklig tjej!



Efter att vi hade skrittat och jobbat med formen på volt ett tag så försökte vi oss på traven, då jag hade känt att hon gärna ville skutta på stegen, men jag var heller inte säker på att hon skulle fixa det.
Men Dino överraskade mig och fixade traven, lite fyrtaktig men ändå trav. Hon var superfin idag och hur duktig som helst. HOn var inte hård i munnen för fem öre och jobbade jätte mycket med eftergiften, och jag kunde till och med rida med buren hand. =D Världens duktigaste häst <3
Dinos trav <3
Så otroligt duktig häst!

Så fruktansvärt fin häst jag har!
Jag är stå stolt över Dinos trav idag, hon var verkligen en stjärna! =D  Och försökte, även fast det var svårt. Ni får bilder från båda varven =D
Vi jobbade med traven ett bra tag tills jag sedan provade i det sämre varvet men det var jättesvårt så vi gick därför över till galoppen. Dino var även där superduktig och hon var jätte fin i munnen och jobbade med formen, kanske inte den lägsta formen som vi har haft men hon var helt klart jätte duktig och jag blev jätteglad och berömde henne. På slutet jobbade jag med att öka henne lite så att galoppen inte skulle bli lika fyrtaktig. Verkligen jätte duktig häst.
Galoppen
Sedan jobbade vi i den sämre varvet och det gick också väldigt bra, hon var inte lika villig att ta formen där men hon försökte ändå, ibland så gick hon över i trav men då var det bara att fatta galopp på nytt...
Galoppen
över till traven

Men jag var så glad över att hon var så lugn att jag helt enkelt lättade helt på tygeln ibland så att hon fick springa lite friare. Hon tyckte att det var hel festligt och såg riktigt glad ut.
Fria och glada
Foto: Moah
skritta i lååååg form


skritten



Skritten

Alla bilderna är fotade av Moah =)
Efter det så fortsatte jag med skritten ett bra tag till innan vi avrundade och gick hem igen =)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, grymt fina bilder och grymt snygg häst! :D

2012-04-17 @ 20:12:48
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0