Hey I heard you were a wild one...

April 2012

Åh vad tiden går fort när man har roligt =)
Nu har jag och Dino hängt ihop i ganska exakt 3 år.
Jadu det känns ganska snopet att veta att vi har kämpat med traven så länge och bara på några minuter så kunde en kiropraktier fixa henne... men å andra sidan så har vi kämpat igenom det mesta nu och vi har även haft en hel del ljusa stunder trots alla svårigheter.
En av de första bilderna jag tog på Dino i hagen, hennes blick är verkligen genomträngande...
taggar låten som jag syftar på i rubriken - bara för att hon är "vild och vacker"
Den första gången jag träffade henne så var jag fast och jag har aldrig velat vara med någon annan häst. Den underbara känslan av att få ha format en häst genom sin egen ridning och hantering, den känslan är i princp obeskrivlig och att det beskräftat ifrån hästen att denna uppskattar en är ju bara för härligt.
I början när jag red i den gamla sadeln som Dino fick ont av så ville hon aldrig bli hämtad i hagen, hon sprang ifrån mig och jag fick oftast springa runt i hagen för att fånga henne men nu kommer hon oftast så fort hon ser mig. Det glädjer mitt hjärta.
Vi har haft tuffa tider men även glada tider och det är de som har gjort allt det jobbiga lättsamt. Många gånger har ridturerna varit helt underbara och Dino har varit superduktig.
Maddes beskrivning av Dino då jag sökte medryttarhäst, när jag väl hade varit i stallet så fanns det ingen annan häst jag ville hålla på med.
"Tänkte den som skulle behöva mest att få komma ut är våran fölmärr som just nu bara går och har det bra i hagen. hon är en väldigt framåt o pigg dam så det gäller att man hänger med, hon kan va väldigt hård i munnen för hon vill som sagt gå i hennes tempo.. men hon är världens snällaste..."



De första gångerna jag red henne så var det inte särskillt grant, Dino var superpigg och den första gången jag red henne så stack hon med mig. Från början så fick jag rida i en sandgrop eftersom hon var så otroligt pigg och jag inte kunde hantera henne.
Jag tyvärr inte lägga upp den första bilden som någonsin togs på oss men det var Madde som fotade den.

2009- de andra bilderna som togs på oss
Foto: Isabell

Detta var 2010
Foto: Mamma



En av de gånger då jag vågade mig ut barbacka- Dino höll typ på att vikas av på mitten
Foto: Isabell


Inte lätt när man hade en tung ryttare XD Hon ser vekligen less ut :P
Foto: Madde

5 saker som ni kanske inte viste!

* Viste ni att Dino och jag har varit på ridskolan 10 gånger!

* Dino har alltid haft lätt för att galoppera

* Dino har varit dräktig 2 gånger men den andra gången så kastade hon. (fick missfall) 

* Gunnar tänkte egentligen betäcka henne igen våren efter att jag börjat rida henne, tur för henne att hon inte blev betäckt för då hade jag inte fortsatt.

* Jag bor ganska exakt 2 km ifrån stallet där Dino står.










Vi har en ljus tid framför oss, med traven som ska jobbas med och formen samt eftergiften som är på gång! Jag ser farm emot att fortsätta jobba med min fina häst. Vi kommer nog aldrig ha det lätt eftersom Dino inte är någon lätt häst att rida och vi har alltid kämpat i motvinden och har alltid fått någon form av motgång. Men vi klagar aldrig, vi kämpar för allt vi är och det vi vill bli. Men numera så blir motgångarna bara färre och färre så nu känns allting nästan lekande lätt.

Dagen då jag läste orden som skulle göra dig till min, den dag jag länge velat skulle komma men var rädd att det bara var en dröm som aldrig skulle slå in.
Den dagen då grät jag av glädje, för du är 500 kg  ren glädje, springandes på fyra ben.
Sedan den dagen så har jag lagt ner tid i mängder på dig, möda som återgäldas varje gång vi är tillsammans.


Bättre häst än dig kan jag inte önska mig! <3
Emmeros Dinomin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0