Hjärtat fyllt med lycka, hästen sprudlande av glädje och musik som fyller mitt huvud!

Onsdagen den 18 April



Hej!
Idag så kom jag också hem tidigt så åkte i princip direkt till stallet. Jag hämtade in Dino och masserade henne innan ridturen. Även fast kiropraktikern sa att det inte behövdes så sa hon att jag kunde göra det om jag ville få musklerna att slappna av innan ridpasset. Sedan blev det tränsning med vanliga tränset och köre igång min nya Ridlista på spotify. Endomoro- träningsappen jag har ville inte köra igång idag så vi skippade den.
När vi red iväg så kändes det lite spännande men Dino var super cool och var så lugn så.
Började med att skritta igång ordentligt innan jag började jobba ner henne lite. Hennes steg kändes bättre så jag ttog det som en positiv grej. Men vi började med galoppen idag eftersom kiropraktikern sa att spärren kan sitta kvar ett tag och eftersom det varit knappert med trav ute i skogen så började vi med galoppen. Kiropraktikern sa även att jag kunde jobba mer med högergaloppen så att hon fick sträcka ut vänsterbakben mera. Så vi tog högergaloppen och oj det var n helt annan galopp, inte den samma skumpiga utan lugn och rundare, jag kunde riktigt känna att hon jobbade med vänsterbakben hela tiden. Dino verkade riktigt chockad över att det gick så lätt och jag kunde glappa lite på tygeln då hon var så pass lugn och fin.
Vi sparng en bra bit och tog det ganska så lugnt. Vi kämpade lite med traven uppe på toppen av gropen men det gick inge vidare så vi red vidare och vände efter en stund eftersom Dino bröt igenom isen... Vi jobbade då med formen och sedan galopperade vi med högergaloppen igen och uppe på toppen igen så travade vi lite. 

Vi red ner igen och red uppför och jag fick då Dino till att trava lite i backen. Det gick ganska så fort men hon hade formen och då kändes det ganska lugnt, bara hon inte drar iväg så får hon hålla sig på det. Och sista biten av backen så fattade jag galopp. Sedan så vände vi hemmåt. Och skulle trava på en raksträcka. Dino föll ner på en gång och jag höje blicken och fick så någonting rött. En liten räv blev helt överumplad över att vi kom tillbaka samma väg och slängde sig i diktet. Jag sa till Dino att det var en räv precis utanför vägen vi red på men hon var så inne i traven och formen att hon inte ens hörde eller kände lukten av räven. Ha fokuserad häst!
Vi skrittade sedan en bra bit innan vi tog de två sista backarna i galopp. Och saktade sedan av till trav och travade en liten bit. Jag tjoade och tjimade en hel del under hela ridturen och berömde så fort hon travade, Dino gick med öronen fammåt och var nästan lite extra pigg men det kan bero på att jag blev så glad över hennes trav. =D
Efter att vi saktade av så ville Dino ha mera trav men jag tyckte att vi skulle skritta hemmåt. Så vi gick över vägen och direkt efter att vi hade gått över så kom en bil och körde om oss bakifrån, Dino rörde inte en fena utan gick helt oberörd... Bästa hästen som bara är perfekt! Det här förtjänar vi verkligen, att Dino får trava känns bara för bra!
Längs med vägen så ville Dino inte skritta utan hon ville jobba mer men jag hade tänkt avsluta så vi jobbade i lite form innan vi gjorde halt vid stigen hem och sedan släppte jag tyglarna och så skrittade vi MYCKET lugnt hem. Dinos steg var helt underbart normala!
Jag och min fina fina Dino <3
Inne i stallet så blev det massage och Dino verkade tycka att det var skönt, vi hade tydligen tränat väldigt bar också eftersom hon bara var lite svettig där jag suttit men det tokade upp medans jag masserade henne. Så jag slängde på henne täcket igen och släppte ut. När jag ledde ut henne i grimsaftet så var hon väldrigt tillgiven och skulle gå bakom mig och lunkade väldigt bra, vi myste även lite i hagen innan hon gick för att dricka vatten.
Söta Dino, ut med tungan ^^
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0