Mys

Fredagen den 6 April



Hej!




Idag så fick vi sällskap av Isabell och Millan, det har mörjat smälta över rakbanan så de kunde kommer över till vår sida. Damerna blev så glada över att se varandra, de är ju bästa vänner precis som jag och Isabell så de blev lite pigga och spralliga. Men det gick faktiskt bra. Dino började gasa som om gick på gas... Isabell berättade att hon hade hört att när hästar fiser så slappnar de av och typ myser. Det passar ju in ganska bra eftersom när man borstar hästarna så brukar de ofta fisa. Så jag tolkade det som att Dino mös i Millans sällskap. =)
Vi red i alla fall runt gropen och jobbade med både med traven och galoppen. Det blev mest galopp för våran del, Isabell visade Millans dressyrtrav och då blev jag lite avis så då visade jag henne Dinos korta formgalopp och då blev hon avis på den , hehehe.
Vi körde en hel del galoppträning och Millan var den som var mest peppad, Dino var så lugn och cool, annars brukar det vara Dino som dampar loss och inte vill arbeta men idag så var det Millan som inte hade full fokus. Det blev inte så mycket arbete enligt mig & Dino men vi följde med dem hemmåt en bit innan vi vände hem och arbetade en stund och skrittade sedan hem i lugn och ro.
Jag hade flätat Dinos mann innan vi red ut så att hon skulle se snygg ut, jag gjorde även en fin liten inbakad i pannan som jag under ridturen hade som en knopp
Godkänd?



de andra flätorna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0