OMG KOSSOR!!

Söndagen den 22 April



Hej!
Idag så skulle vi få sällskap av Isabell och Millan, så vi skulle mötas upp på det vanliga stället.
När jag skulle hämta in Dino från hagen så såg hon mig komma på långt håll så då gick hon och ställde sig vid insläppet och väntade på att jag skulle plocka in henne.
Väl ute i skogen tillsammans så red red jämsides med Isabell och Millan som vi alltid gör, mys. Vi började rida runt gropen men då blev vi sugna att gå längs med en asfalterad väg så vi vandrade in i byn och skrittade över storvägen och genade över MS maskiner och red upp för backen och red längs med Kastavägen där jag bor men vi gick inöver en bra bit för att sedan vända borta vid kossorna, Dino tyckte att de var superläskiga speciellt när de kom springandes emot oss i en stor hjord. Så hon sket på sig... tack till Isabell som hoppade av och skyfflad det åt sidan =)
Sedan skrittade vi hemmåt och vi följde med Isabell och Millan en bit upp i skogen, då galopperade vi jämnsides, Dino tog jättefin galopp och var väldigt lugn och fin i munnen. Så det var en härlig känsla. Det kändes verkligen vårigt. Sedan så skrittade jag och Dino hem.
Dino som biffar upp sig i galoppen.
Foto: Moah

Måste även tillägga att idag under ritten så kände jag vekligen hur Dino använde de vänstra ryggmusklerna... eftersom det blev ansträngande för mina muskler där jag satt, eftersom hon inte har använt sina muskler så har inte jag använt mina på den sidan så det kändes som om jag aldrig ridit barbacka på vänster sida och den högra sidan hade ridit hur mycket som helst. På slutet av ridturen så hade jag en strålande muskelvärk enda ner till knäet men jag ser det bara som ett positivt tecken på att hon börjar fungera normalt och att hon jobbar med musklerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0