5 Pass

Söndagen den 12 Februari


Hej!
Idag så hade jag ingen speciell plan på någonting att göra med Dino, enda kravet var att vi skulle göra någonting! Så när jag kom till stallet så hade hästarna inte fåt frukost, så jag hjälpte Gunnar med utfodringen! Och väntade sedan på att Dino skulle ha ätit ordentligt! Passade även på att mocka hennes box eftersom hon sällan säger emot om att jag är där medans hon äter. Beslutade mig för att tömköra idag eftersom jag inte är så sugen på att rida runt gropen...
Så tömkörning blev det, först uppvärmning och sedan ett kortare jobb med halsförlängaren, hon börjar ta bättre och bättre form =) Jobbade även idag med form i skritt och att hon skulle hålla formen när hon gick upp i trav. Det artar sig!
Anledningen till att inlägget fick heta 5 pass är eftersom Dino har fått 5 pass denna vecka, 2 tömkörningspass, ett barbackapass och 1 tur runt gropen med sällskap och 1 långritt.
Sedan skrittade vi av en stund innan vi gick in och bytte till täcke och grimma.
Jag ämtade mitt äpple som jag tänkte äta i stallt men det fick jag inte ha för mig själv! Dino blir så otroligt tiggig när man har äpplen XD Men hon fick ändå smaka. Sedan gick vi ut i hagen.
Jag gick tillbaka till stallet och mockade 2 boxar innan jag åkte hem.
Jag höll på att få en ridplan uppskottad idag av pappa, han försökte men det gick inte, tyvärr men han var snäll som provade. Gunnar fick i alla fall upp en uppskottad runda i hagen åt hästarna. Min sista utväg att rida på bra underlag blir nog att träna Dino att gå förbi strutsfarmen och rida hem till mig ca 1.4 km och rida utanför pappas maskinhall. Jag ska nog försöka ta mig förbi stuntsfarmen till veckan. Är sugen att rida på en plan nu!
Bild ifrån förra vintern då vi en dag besökte Linns ridplan i Lövsjö- den enda nackdelen med att ta sig dit är att man måste ta sig runt en stor kurva med dålig sikt och där bilarna/lastbilarna/traktorerna brukar köra jätte fort. Inte det optimala.
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0