Allting på samma gång.

Måndagen den 27 Februari





Hej!



Idag så gick jag till stallet med raska steg, kom till hagen men det fanns inga hästar där utan bara 3 små rådjur som fick panik av min åsyn.
Jag gick vidare till stallet och fann Dino på gången och veterinär och Gunnar där, Dino hade just blivit vaccinerad. Och tydligen så hade hon lite reaktioner på vererinären eller någonting helt annat för hon stod och skakade som om hon hade frossa. Inne i sin box så var hon väldigt loj, hon krafsade lite i spånet och lyfte lite på bakbenen så vi funderade på om hon kanske kunde ha lite kolik-känningar.
Hovslagaren skulle komma klockan 12 så jag hade 35 minuter att gör nåt så jag borstade upp Dino och tog på ett varmt täcke och gick ut på en promenad tillsammans med Madde och Milton i barnvagn.
Vi vände sedan hem i god tid så att vi precis hann gå in i stallet och ta av täcket när hovslagaren kom, perfekt.
Skoningen gick utan problem och Vi bestämde att fortsätta med ridskor med tåkappor tills vidare då hennes tå inte växt någonting bak, och det är bra för då ger det bättre överrullning. Och att vi kan vänta ännu längre innan hon skos igen nästa gång.
Medans Dino blev skodd så satt jag och läste lite kurslitteratur. När det var klart så släppte jag ut Dino i hagen och promenerade hem =)
Filmen som jag amatörmässigt klippte ihop från i lördags.
Fotograf: Matilda

Kommentarer
Postat av: Josefine

Sv; Ja, det har ju hänt mycket bara från 2011 till 2012 :)

2012-02-29 @ 14:47:22
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: Josefine Gidlund

Sv; Det kommer nog fler bilder snart! Eller hur! ;D



Hörredu, nu tycker jag att uppdateringen är lite dålig! ;/

2012-03-02 @ 16:16:06
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0