Ändrade planer

Torsdagen den 2 Februari


Hej!


Jag hade egentligen planerat in tömkörning ikväll men när jag kom till stallet så mockade vi först ur alla boxarna, och hämtade sedan in hela gänget. Jag är så glad numera, när jag kom ut i hagen så kom såklart Nimros som Gunnar plockade in, jag ställde mig och lockade på Dino och då kom hon! Lilla söta Dino <3, jag la grimskaftet på halsen efter att jag hade stängt insläppet, och där gick vi, hon lös vid min sida... Gjorde några små checkar med halter och pratade och berömde henne! =) Allting funkade jätte bra. Jag måste även nämna att hon fick ha sitt nya vintertäcke idag också, så hon var riktigt varm och go om ryggen när hon kom in.
bild från täckesfotograferingen, det här täcket samt grimman hade hon på sig idag, hon var jätte snygg!
Foto: Matilda =)

Som sagt så hade jag tänkt tömköra ikväll men jag blev lite lat och stannade inne med Dino och mös i boxen och pysslade samt borstade upp henne, jag flätade även hennes mann med inbakade flätor och gav henne sedan mat och la på hennes nya stalltäcke eftersom det var -3 grader i stallet, sedan åkte jag hem.
Jag tyckte att den här bilden passade med myset vi hade ikväll =)
Jag älskar min lilla Dino <3
Foto: Matilda

En annan sak jag uppmärksammade var att hon har blivit lite rundare om magen =) mest runt bakre delen av magen men det känns bra för hon ser bättre ut på ryggen redan idag =) Jag hoppas att hon lyckas äta upp sig ännumera =D
Jag taggar inför imorn, ska till stallet på morgonen och rida Dino. Jag har planerat in lite slalom och övningar hemma på stallplanen... Kankse vi kan jobba lite på volt, vi får se vad hon säger om det! Det kanske blir sadel, vem vet... Fortsätter hon att bli rundare så kan hon knappast fortsätta få skavsår.
Sedan så har jag pratat med Gunnar och vi har eventuellt tänkt köra ut med dubbelvagn och köra Ghetto, eftersom hon är den enda hästen som är "horse enough", det är inte säkert att vi gör det men om det blir av så ska det bli riktigt roligt och spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0