Godingen

Tisdagen den 21 Februari



Hej!
Idag så lät jag stallet vänta tills på kvällen eftersom jag tänkte att Dino skulle få gå ut på morgonen idag, visserligen så blev min tid lite uppskjuten p.g.a.  oväntade nattgäster som behövde städas åt.
I alla fall så var jag i stallet runt 19, mockade Dinos box och så hämtade Gunnar och jag in hästarna från hagen. Vi tog 2 var. Sedan pysslade jag på i stallet en stund innan jag tog och selade upp Dino inför kvällens tömkörning.
Vid 8 så gick vi ut och började värma ordentligt inför jobbet. I söndags så fokuserade vi mer på vänstervarvet som är svagt när man rider. Och hon visade sig lite starkare i det varvet idag men jag jobbde ändå mest med det varvet, och efter arbetspasset när jag ville att hon skulle trava av utan halsförlängare så var hon trött. Hon tycker ju om att arbeta men hon blir lite less när hon tycker att det bara är hon som jobbar. Som avskrittning så gick jag runt på gården med Dino lös. Sedan gick vi in och plockade bort och borstade upp innan hon fick gå in till sig och få kvällsmaten.
Efterlängtat =)
Bild ifrån förra vinterns tömkörning, glad var man ju!

Foto: Matilda
Jag tycker att vi kämpar på med tömkörningen, jag är gansa förvånad över att jag håller fast vid det, förmodligen för att det ger gott resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0