Jaha! - GÄSTBLOGGNING

Gästbloggning by Matilda!
Jag bloggar ju inte längre så Bea tyckte jag skulle gästblogga här på hennes blogg efter en riktigt lyckad och händelsrik dag så det är det jag gör nu!
Ni har ju redan läst om hur vi tog oss bort till ranchen så det behöver jag förmodligen inte skriva igen. Väl nere på ranchen på planen så började jag jobba med det svårare varvet, höger, på en volt. Ghetto gjorde ett par tre protestkickar (haha!) men sen var det helt lugn resten av passet. Stor skillnad på förra året när det enda vi gjorde var att stå och hoppa och sparka..! Vi fortsatte att jobba vidare i skritten och oj vad jobbigt höger är... Får nästan litedåligt samvete, har ju bara ridit ut på en rak väg ett ganska bra tag nu och höger har ju alltid varit svårt att ställa och böja i, så nu är det typ hemskt vad svårt det är... Men det är bara att försöka jobba mer med det framöver. Till slut fokuserade jag bara på böjningen och inte alls att vi skulle hålla oss på voltspåret, lika bra det...
Bytte varv till vänster som gick hur enkelt som helst, hon höll formen och böjningen skitbra :) Efter några varv åt vänster så skulle vi börja trava och ja... Började med en ostadig och lite väl snabb och ostadig trav på nästan lite halvlånga tyglar (jag upptäcker alltid att jag måste korta tyglarna när jag börjar trava så jag höll på med det) och vi kom in i kurvan och SCWHUUUPS så var vi nere på marken... Total chock, vi gick omkull! Tänk, jag har gått omkull med en häst liksom..! Och jag överlevde! Och hästen med! Ghetto reste sig direkt och gick helt oberörd iväg, Bea och Dino följde efter henne och då tyckte hon att man kunde börja passa på att trava och kicka lite, men hon stannad väldigt snart igen. Som tur var var vi båda två helt oskadda, tack och lov för snön! Helt oskadda förutom svanskappan som gick av (?) och ett litet och inte alls djupt skrapsår på höften på Ghetto. Bea hjälpte mig att kolla igenom henne och kylde såret med snö och sedan var det bara upp och hoppa igen.
Vi har alltid haft problem med för mycket lutning och ostabilitet i svängarna (dock mest i höger där ställning är så svår) så det här var nästan rätt åt mig, ett litet uppvaknande kanske..? En sak jag iaf kommer vara väldigt noga med i framtiden, lugna och upprätta svängar...
Vi skippade nya försök till trav på volt och fokuserade på trav på långsidorna och skritt på kortsidorna istället. Efterhand så började vi trava genom vissa hörn också men bara typ en gång där vi nyss gått omkull. Det var lite isigt under snön på planen och Ghetto hade lite snöstyltor så det var förmodligen lite därför också.
Måste också tillägga att Bea fick hoppa upp en snabbis på Ghetto för att hjälpamig med böjningen åt höger! Efter att hon jobbat med henne lite så gick det mycket bättre, så det var ju bra! Bea fotade och filmade oss i lite skritt på volten åt båda hållen och sen trav på fyrkanten åt vänster. Tycker Ghetto var grymt duktig idag, det var nästan som att hon också längtat efter att få jobba ordentligt igen. I traven gick hon ibland i en högre form än hon brukar och biffade upp sig riktigt mycket, "min" lilla sötnos  :)
Gästbloggning by Matilda!
Jag bloggar ju inte längre så Bea tyckte jag skulle gästblogga här på hennes blogg efter en riktigt lyckad och händelsrik dag så det är det jag gör nu!
Ni har ju redan läst om hur vi tog oss bort till ranchen så det behöver jag förmodligen inte skriva igen. Väl nere på ranchen på planen så började jag jobba med det svårare varvet, höger, på en volt. Ghetto gjorde ett par tre protestkickar (haha!) men sen var det helt lugn resten av passet. Stor skillnad på förra året när det enda vi gjorde var att stå och hoppa och sparka..! Vi fortsatte att jobba vidare i skritten och oj vad jobbigt höger är... Får nästan litedåligt samvete, har ju bara ridit ut på en rak väg ett ganska bra tag nu och höger har ju alltid varit svårt att ställa och böja i, så nu är det typ hemskt vad svårt det är... Men det är bara att försöka jobba mer med det framöver. Till slut fokuserade jag bara på böjningen och inte alls att vi skulle hålla oss på voltspåret, lika bra det...
Bytte varv till vänster som gick hur enkelt som helst, hon höll formen och böjningen skitbra :) Efter några varv åt vänster så skulle vi börja trava och ja... Började med en ostadig och lite väl snabb och ostadig trav på nästan lite halvlånga tyglar (jag upptäcker alltid att jag måste korta tyglarna när jag börjar trava så jag höll på med det) och vi kom in i kurvan och SCWHUUUPS så var vi nere på marken... Total chock, vi gick omkull! Tänk, jag har gått omkull med en häst liksom..! Och jag överlevde! Och hästen med! Ghetto reste sig direkt och gick helt oberörd iväg, Bea och Dino följde efter henne och då tyckte hon att man kunde börja passa på att trava och kicka lite, men hon stannad väldigt snart igen. Som tur var var vi båda två helt oskadda, tack och lov för snön! Helt oskadda förutom svanskappan som gick av (?) och ett litet och inte alls djupt skrapsår på höften på Ghetto. Bea hjälpte mig att kolla igenom henne och kylde såret med snö och sedan var det bara upp och hoppa igen.
Vi har alltid haft problem med för mycket lutning och ostabilitet i svängarna (dock mest i höger där ställning är så svår) så det här var nästan rätt åt mig, ett litet uppvaknande kanske..? En sak jag iaf kommer vara väldigt noga med i framtiden, lugna och upprätta svängar...
Vi skippade nya försök till trav på volt och fokuserade på trav på långsidorna och skritt på kortsidorna istället. Efterhand så började vi trava genom vissa hörn också men bara typ en gång där vi nyss gått omkull. Det var lite isigt under snön på planen och Ghetto hade lite snöstyltor så det var förmodligen lite därför också.
Måste också tillägga att Bea fick hoppa upp en snabbis på Ghetto för att hjälpamig med böjningen åt höger! Efter att hon jobbat med henne lite så gick det mycket bättre, så det var ju bra! Bea fotade och filmade oss i lite skritt på volten åt båda hållen och sen trav på fyrkanten åt vänster. Tycker Ghetto var grymt duktig idag, det var nästan som att hon också längtat efter att få jobba ordentligt igen. I traven gick hon ibland i en högre form än hon brukar och biffade upp sig riktigt mycket, "min" lilla sötnos  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0