Jaha!

Lördagen den 25 Februari



Hej!


Idag så skulle jag och Matilda rida ut på långtur eller på en plan. Jag råkade vara i stan så jag plockade upp henne och begav vi oss till stallet.
Vi bestämde oss för att rida på en plan idag och rida ut imorgon, så vi gjorde iordningen hästarna och gav oss av emot Mias ridplan där vi först skulle kolla underlaget och om det var gropigt så skulle vi går upp till mig och rida på min gårdsplan. Hur som helst så gick det bara att ta sig förbi strutsarna vid strutsfarmen och gå på Kastavägen. Nere vid ranchen så blev de blev lite tittiga på kossorna och grejerna runt om kring men det gick ändå bra så länge vi höll ihop. Vi tyckte att planen funkade bra, så jag gick och betalade och sen red vi.
Jag började jobba på volt med formen och jobbade med att böja Dino, vi jobbade även med traven på volt vilket var riktigt roligt eftersom Dino jobbade på bra till en början och skötte sig riktigt bra.
Sedan fick jag hoppa upp en sväng på Ghetto och hjälpte till med lite med ställningen och böjningen, kändes lite konstigt eftersom jag nog inte suttit på Ghetto sen ett år tillbaka. Men det gick fin fint och jag fick bossa lite med henne men hon kickade ingenting emot mig- "snelhest"- Matilda
Jag hoppade inte upp på Dino igen utan tog fram kameran och fotade Matilda istället, men efter det så hoppade jag upp och skulle fortsätta med Dinos lugna trav på volten så att Matilda skulle få fota oss, men Dino var inte längre på humör att vara till lags utan hoppade och kastade och protesterade samt ville inte alls trava. Jaha det var ju inge roligt och jag jobbade och jobbade medans frustrationen växte och jag blev bara mer och mer less och fundersam över varför hon inte ville trava, men tillslut så hittade hon takten och jag red lätt i hyfsat lugn trav, det kändes riktigt bra att jag höll ut och fortsatte kämpa tills det gick bra igen.
Matilda fortsatte fota och filma oss, och när jag skulle byta varv så tror jag att Dino var ganska så trött för hon orkade inte alls trava, så då jobbade vi med den korta galoppen på volt, hon var jätte duktig och gungade på som den lilla gunghäst hon är... :P
Filmen få ni sen!
Sedan så avslutade vi och Matilda hoppade upp och så red vi hem, det kändes som att Dino hade fått ett riktigt bra pass eftersom hon var riktigt lugn och harmonisk på vägen hem och kunde skritta lugnt jämnsides Ghetto.
Även fast vi hade jobbat ganska mycket så, var hon bara svettig där sadeln legat och det är ju jätet bra eftersom när hon stressar så blir hon genomsvettig.
Vi red hem utan problem och strutsfarmen var inte heller några problem, så vi skrittade hem och mötte upp med Madde som fotade oss lite med sin nya kamera och efter det så gick vi in i stallet och klädde av hästarna och belönade dem med morötter och betfor samt hö, de fick stå inne och torka upp lite medans vi mockade stallet och efter det så släppte vi ut dem.
Matilda sovde över hos mig så vi ska rida imorgon söndag också så då rider vi ut på en lugn långtur, med galoppträning.
Matilda kommer att skriva ett gästinlägg efter detta inlägg så håll ögonen öppna efter det! =D
Bilder som Matilda fotat idag! =D
peppad
Snyggingen i skritt, formen
Här kommer den första av skänkelvikning ut ifrån volten
Skänkelvikning fram
Finformen
När hon jobbar mer jätte mycket
försök till lite lugn trav, hyffsat
Bästa hörnet...
frammåt går det
bra steg
'
Åså kommer formen auto ibland
kämpar på
ybertravformen...
springer på med huvudet högt
Hon skötte sig riktigt bra med traven idag! =)
fin form, lutar lite meen.
Vi avslutade med kanske 3 varv lugn galopp för att göra något extra roligt! =)
Dino älskar galoppen.
Snygga damen som har blivit så duktig på formen!

Fotograf till alla bilderna: Matilda


Kommer nog göra ett inlägg med tidigare års bilder från ridplanen, jag älskar verkligen att se allt det vi övervunnit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0