Lugnt?

Tisdagen den 14 Februari




Hej!

Idag så tog jag sparken till stallet och utfodrade lite, sedan pysslade jag med Dino en stund innan jag tog ut henne och körde lite NH, det var ett tag sedan vi hade ett ordentligt pass så vi gjorde lite småövningar och det gic faktiskt riktigt bra.
liten häst tittar ut! =) tränar på att ta ett steg i taget ut genom dörren


här så tittade/lyssnade vi på en helikopter som flög runt runt...

Sedan vandrade vi väg mot stutsframen där vi tänkte träna att titta på strutsarna och gå förbi. Påvägen dit så var mycket lite läskigt men det var kanske för att hon kände lukten av den här!
det tröga rådjuret... 30 meter bort...
Dino var ganska så rädd förstrutsarna ... så vi fick jobba ett tag innan vi kunde gå hem, jag tror att hon sket typ 7 gånger och frustade 10...Vi var kanske där en timme eller så och sedan gick vi hem till stallet.
Där hemma så tränsade vi och gav oss ut på tur som skulle vara en lugn skrittur men blev lite annorlunda, först så började hon faktiskt ge lite småtrav, sötDino, saktade in henne när hon blev för passig. Hon hoppade upp sådär i småtrav ibland och jag stannade henne när hon inte travade längre. Jag red förövrigt på långa tyglar. Sedan kortade jag lite och jobbade med forme, jag blir så stolt över henne nu när hon jobbar i form så duktigt. Vart kommer det ifrån liksom? Den andra halvan av en backe så red jag på långa tyglar och Dino ville springa så hon tog en lugn och kort galopp på långa tyglar som var riktigt trevlig. Kortade sedan upp när det blev plant och fortsatte med formarbetet tills vi var påväg hem.
Lät henne skritta av en bar bit också, vi gick en sväng ner i hagen också, Dino tyckte att det var konstigt.
Vi gjorde även 2 skänkelvikningar på stallbacken innan jag hoppade av och vi gick in och klädde om till vintertäcke, jag fick en liten fixidé om att rida ut till hagen i grimskaft. Jag hoppade upp ifrån pallen och försökte styra henne, först fattade hon inte alls att hon skulle gå ut i hagen utan hon föörsökte gå in i vagnsboden men sedan så visade jag henne med skänklarna och lite med repet vart hon skulle och då var det inga som helst problem att gå till hagen på det sättet. Stannade henne innan insläppe och hoppae av och släppte henne i hagen.
Fina damen i solen =)
Ni får en bild på Dino när hon äter mat i sitt fina stalltäcke =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0