Lycklig-a

Fredagen den 17 Februari


Hej!




Det blev ett barbackajobb på stallbacken idag, med form och travjobb. Jag hade tagit fram koner och jobbade på volt. Dino var riktigt duktig. I framtravningen så var hon ganska så frammåt, jag höll på att studsa av nästan, men icke! Sedan jobbade jag med ställningen och formen.
Efter det så jobbade jag med formen i traven, då kom Madde till stallet och då visade vi henne, hon tyckte att hon jobbade bättre med bakbenen när hon travade i form och det är superbra!
Jag jobbade riktigt mycket med traven i högervarv även fast hon e starkare där, men ibland så behöver man bara få jobba med någonting som bara gå bra. Men vi gick även över i vänstervarvet och jobbade där en stund men det gick inge vidare, men vi jobbade tills vi fick trav.
Men vi gick sedan över till det lättare och fortsatte där, när vi travade där så sa jag till Madde att detta var lycka att lyckas med någonting sådan. Och efter jag sagt det så kände jag verkligen hur hon ville trava sådär hon också, hon satte upp i den korta traven utan lov bara för att hon tyckte att det var så kul. Det ar fantastiskt att hon kan känna min glädje! Det blev mycket skratt och och tillslut så satte jag iväg henne i mkt korttrav på hellång tygel! hör och häpna =D
Stolt var man ju!
Madde filmade oss på den lilla volten i några mintuer, jag ska lägga upp den sen =)
Sedan så tänkte skritta av med en liten tur ute i skogen och då ville Madde hänga med, så hon hade barnvagnen och så skrittade Dino jämside. Vi gick bort längs med Kastavägen, vi gick till och med förbi strutsframen utan problem vi var en bra bit påväg hem till mig då vi såg en gigantisk traktor komma emot oss så jag vände och halvkutade med Dino till strutsframens parkering och väntade där. Madde och Milton kom såklart ikapp oss riktigt snabbt.
Sedan gick vi hem Madde tog några bilder på oss som ni ska få se här =)
Härligt längs vägen i solen
Glada Damer!

Inne i skogen =) Underbartväder, underbarhäst - underbart

Fotograf av samtliga bilder: Madde =)

Efter att jag hade släppt ut Dino så gjorde jag iordning Nimros för en travtur, det är mest för min egna motion som jag lånar honom men Gunnar har ingenting emot det, det gick ganska bra att rida honom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0