Mjäla

Söndagen den 26 Februari



Hej!





Som tidigare skrevs så sov Matilda över hemma hos mig inatt, så vi var i stallet klockan halv 11 ungefär. Vi hann precis hindra Gunnar ifrån att släppa ut Ghetto, men hon blev lite sur när hon inte fick gå ut längre. I alla fall så hade Matilda och jag planerat in en liten långritt mot Mjäla, efterom vi inte körde så hårt på ridplanen så kändes det ganska spännade, eftersom damerna redna hade byggt upp ett nytt energiförråd.
Vi ut 11.40, och red igenom byn för att komma till mjälavägen där vi sedan travade/ galopperade upp för, mest galopp för mig och Dino medans Matilda och Ghetto varierade mellan de båda gångarterna.
Vi red inte hela vägen ner till Mjälamogård utan vände innan skoterspåret och galopperade igen uppför backen. Vi fokuserade mest på att få Ghetto till att galoppera.
Så vi skrittade sedan hem utan problem, så vi red ganska ungefär 1 mil men varav det halva sträckan i skritt. Vi var hemma runt 13.00.
På vägen hem så kunde Dino skritta på lång tygel, mys mys.
Här så ska ni får lite Bilder som Madde Fotade igår med sin nya kamera!


Härliga bilder



Dino försökte se lustig ut men det blev nog inte som hon tänkt ;)
Ghetto ska visa att hon är dukig på att jobba ner :P


Fina lilla damen min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0