Trava lilla pålle!

Måndagen den 6 Februari


Hej!


Ikväll så blev det tömkörningen som jag hade planerat in igår, jag fick lov att vänta med den ills idag eftersom det var så kallt.
I alla fall så gick jag ut i hagen och hämtade Dino, de andra gick sin kos men Dino kom snällt och lydigt och följde med mig ut ur hagen. <3
Gjorde iordning henne och gick ut och körde lite tömkörning, hon var riktigt duktig och hon har börjat hitta en låg form även utan halsförlängaren, jag blev så stolt över henne! Men vi tog på halsförlängaren ett tag ändå för att få lite stabilitet, jag har än så länge inte behövt spänna in någonting alls på den eftersom Dino mer än gärna arbetar flitigt. Hon var jätte duktig men jag får vara försiktig med mitt beröm, för så fort jag berömmer så saktar hon av för att hon tycker att hon är så duktigt. Självgod...?
Vi jobbade på en stund och travade sedan av utan halsförlängaren, och när vi skulle skritta av så hade jag henne lös och så gick i runt på stallplanen. Det gick jättebra och hon följde mig =) Jag kunde till och med springa ifrån henne och hon kom lunkandes efter mig! Sedan gick vi in i stallet, jag gick in först och kallade sedan in henne och bad henne vända på gången (på kommando) awesome!
Jag tog sedan av henne all utrustning och borstade upp henne innan hon fick gå in i boxen och äta hö.
Ni får idag en sötbild på Dino från hagen =) klad hest


Kommentarer
Postat av: agnes

sv; Haha jaa? Vad tänkte du? ;)

2012-02-07 @ 18:55:53
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; menar mer på att hon är yngst, haha... Men det skiljer inte mycket på henne och M!

2012-02-07 @ 19:39:43
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: Josefine

Sv; Att hon är! :) Det är ridskolans Chancy :)

2012-02-08 @ 19:14:55
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; hon är ca. 1.53

2012-02-08 @ 19:54:56
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0