You are in my head!

Torsdagen den 9 Februari



Hej!


Idag så hade jag planerat in ett tidigare barbackapass på stallbacken. Sagt och gjort, fixade iordning lilla Damen och ställde upp några hinkar ute.
Jag hann hoppa upp och rida en stund innan Frida kom och lånade en sadel.
Efter hon åkt så hoppade jag upp igen och började jobba mera, idag så fokuserade jag mest på ställningen och böjningen in mot volten. Började i att försöka trava i hennes svagare varv och det gick inte så bra! Hon tyckte att det var lättare att galoppera... *suck* det blev lite jobbigt en stund innan jag bytte varv och då gick det riktigt bra och hon travade mycket! Kanske inte den bästa farten men i alla fall bra med trav. Sedan bytte jag igen för jag ville verkligen få till traven i det andra varvet, men icke och både jag & Dino fick frispel och blev riktigt frustrerade. Stannade tillslut henne och tänkte att det är sånna här gången man verkligen bara vill hoppa av och skita i resten men det är inte så man ska göra! Så jag satt kvar och tänkte för mig själv att Dino verkligen behövde bevisa att hon kunde vara duktig på någonting idag. I all min förtvivlan så gick gick tillslut frammåt i skritt och då var Dino så lugn så lugn! Jag blev riktigt chockad då jag knappt höll i henne och hon vara gick sådär lugnt!
Då tänkte jag "okej då måste vi göra någonting av den här träningen!"  Så jag fortsatte ställa och jobba henne och tillslut så jobbade vi med skänkelvikning ut från volten medans vi ändå gick på volten och Dino bara gick som  ett litet ljus.
Efter ett tag så tänkte jag att vi har ju ändå jobbat väldigt mycket med formen vid tömkörningen och tidigare i vinter så jag började arbeta ner henne, och tillslut så gick hon riktigt fin i låg form, jag fick naturligtvis vara där och påminna och stödja henne men annars så gick det jätte bra och hon ställde sig jätte fint i nacken.
Hon gick sådär fint i båda varven och jag belv jätte glad! =)
Jag blev sedan sugen på att prova det jag brukar jobba med i tömkörningen, att få henne att gå upp i trav i låg form. Provade det och det gick! Självklart så fick hon bara gå så i 2-5 meter i taget men ändå! Det var riktigt roligt och jag gav mycket beröm! Hon gick då jätte lugnt i traven också <3
Typ sånhär form fast lugnare trav och barbacka =)
Foto:Matilda
Provade efter ett tag det svårare varvet, samma sak där och hon gick faktiskt upp i trav. Det var riktigt roligt att vi fixade det varvet också. Jag nöjde mig efter det eftersom jag skulle ha kunnat jobba vidare med det i kanske 45 minuter till men jag beslutade att hon hade jobbat tillräckligt bra! =) Så vi avslutade med slalomhinkarna! Dino blev jätte glad och efter det så skrittade vi upp i skogen en sväng innan jag hoppade av och körde lite följa John, det gick supoerbra idag också! Sedan gick vi in en stund innan jag släppte ut henne, även då så var hon lös ;) och det var inga problem.
Jag tog och gjorde boxarna och städade bort hinkarna och hämtade ut ett lass med hö åt hästarna ute i hagen innan jag sparkade hem.

Kommentarer
Postat av: agnes

sv; njaee, kanske, kanske inte. känns inte som det ändå..

2012-02-10 @ 23:57:48
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0