Boring!

Tisdagen den 31 Januari



Hej!



Idag så var jag ledig så jag for såklart till stallet =)
Jag klev upp i god tid och tod sparken till stallet så att jag var där ungefär 9.00, hästarna hade fått mat och stod inne så det vara bara att gör iordning Dino för en barbackatur.
Tog Sidepullen idag då jag tänkte att det kunde vara skönt för Dino att gå utan bett sådär ibland. Vi red iallafall ut och hade det riktigt mysigt till en början då hon var riktigt avslappnad i all skritt och tog det hur lugnt som helst. Tills vi först skulle trava, det gick åt skogen, fick ingen som helst respons utan hon hade huvudet i vädret hela tiden och bara passade och taktade, försökte sedan med en galopp och det gick lite bättre men sen skulle vi trava igen och då blev det också bara pannkaka av alltihopa. Så jag la ner travprojektet och satsade på att lugna ner henne i skritten, det gick riktigt bra och vi provade sedan 1 galopp till men det gick också ganska bra. Men inget överdrivet. Sedan var vi som sagt less, ingenting klickar och Dino tänker bara frammåt och uppåt... känns som att det här är värre cirklar än sånna man har i en volt. Där kan vi i alla fall arbeta, nu blir det bara skit av alltihopa.
Jag tror att Madde har rätt, både Dino och jag är uttråkade av bara samma gamla grop, jag tänker tillbaka på dressyrlektionen och hur otroligt kul Dino tyckte att det var att trava runt slalomkoner, då hade hon inga problem att hänga med i svängarna, lyssna och trava... *suck* Det blir liksom mer engagemang när hon tycker att det är kul! Hon vill nog liksom jag göra övningar och köra serpentiner, jobba på volt och bara få slippa de spänningar hon får av gropen, pressen av att hon måste springa.
Nog om det, när vi skrittade hem så var det inga problem så jag beslutade att gå en bit längs vägen mot stutsframen för att få lite annorlunda skrittväg. Dino är ju trafiksäker så jag var inte orolig. Hon blev mer och mer ängsling ju närmare vi kom och tillslut frös hon fast... så då fick vi jobba ett tag och tillslut så kom jag på att "hon måste ju ha nosen mot hemvägen, därför vänder jag henne och backar" Det gick fin fint och jag backade henne dit jag först hade tänkt att gå. Sen så vände vi hemmåt. Slite småspeedad men då så fortsatte jag att få henne att slappna av! Det gick superbra och jag bråkade sådär lite lätt med henne vom vägen hem men jag fick som jag ville. Hon var jätte lugn och sansad när vi kom tillbaka på gården.
Jag skickade in henne i stallet och vände henne och tog av henne utrustningen. Sedan så fick hon gå in till sig och få lite hö medans jag plockade bort. Hon blev lite orolig medan jag tog på henne täcket men jag satsade på att sprida mitt lugn =) Tog grimskaftet och la det på halsen idag igen och så gick vi bort till hagen =) jag stämde av lite med halter och sånt men annars så var det inga problem.
Bild från vintern 2010 Dino i dåvarande vinterhagen, när vi hade det jobbigt, det syns inte numera! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0