I extas!!!

Onsdagen den 4 Januari



Hej!



Just nu är jag jätte lycklig och trött men lyckan är störst.
happy happy happy =D =D
Foto: madde

Det var som sagt ridlektion idag! Och nervös var man såklart, men det är inte bara därför jag är i extas... Dino har varit FANTASTISK idag! =) Älskar  min häst alltså!
Har inga bilder från idag men ni från lite smått och gott ur mina ovisade favoriter :P (inte den inomhus)
Foto: Matilda 

Så... Jag åkte till stallet vid 3, Matilda kom då också så Gunnar, jag och Matilda tog in alla hästarna, Matilda och jag plumsade ända längst ner i hagen för att hämta dem... Jag gick med min Älskling såklart! Men snön var jätte djup och Dino trängdes så mycket... Gunnar förslog att vi skulle rida upp på damerna... Matilda ville inte men jag var på! så Gunnar kastade upp mig och så satt jag där! Ledde ledet och det gick jätte bra! Dino var så sjukt snäll! Och jag blev inte blöt heller! Jag red hela vägen till stallet :P Jätte kul ^^ Och vilken känsla!


Sedan så provade Matilda att rida barbacka på Ghetto för första gången! :P Gick ju bra! Mer får ni kanse läsa om på hennes blogg?
Sedan så skulle jag lasta, så då gick jag först upp och ställde mig då hon stannade till och stod lite snett så blev jag osäker och funderade på att backa och göra om, men då kom jag på att jag har ju tränat henne i att skickas...! Så jag visade med armen var hoon skulle gå och smackade. Succes! Hon gick upp utan problem! Lycka!!!
Väl framme på ridskolan så var hon ganska cool, var inte så sugen på att gå in till "spånhuset" och karantänboxarna, men väl där så var hon så lugn så <3
Sedan så kom Millan och då var hon också ganska nöjd! hon hade mat också så =)
Vi lämnade dem där i karantän för att gå på teorin, när Camilla pratade om utbildningsstegen så blev jag faktiskt lite missmodig, som ni vet så har Dino inte den bästa travtakten, och alla de andra stegen som var omöjliga utan takten...tänkte (ah detta komma nog inte gå så bra ändå =/ aja)
Ridlektionen oooo
Vi skrittade fram självständigt och Dino var ganska pigg! men hon har inte haft nått drygare pass på några dar så... men då kom Camilla och vi fick arbeta på stora mittvolten dagens fokus låg på lösgörning. Vi jobbade först med skritten och ställa innåt och skänkelvika utåt. (med bakdelen)
Sedan gick vi över i trav, som vanligt så gick det inte fram och det blev grisepass av det hela... så jag fick jobba med att hålla henne ställd. Vi fick galoppera också! Dino var riktigt duktig! Några anra gånger på ridskolan har hon knappt velat fatta galoppen. Men vi fick beröm a Camilla citat- " Hon är ju duktigare på att galoppera än vad hon är på att trava"
Sedan så fick vi en övning med en långsida med koner som skulle voltas  och den andra med en skänelvikning från A-B, I vänstervarvet gick det verkligen jättebra! Camilla berömde hennes skänkelvikningar =D Sedan körde vi i trav och Camilla ändrade så att vi skulle rida slalom runt konerna istället. Och då ni! Då tog Dino traven! Oj vad roligt hon tycket att det var att köra slalom i trav :P Men skänkelvikningen i trav gick inge vidare så vi fick skritta den ( vi har ju faktiskt inte tränat på det så )
Bytte varv och det blev vår sämre skänkelvkining då det blev svårt för oss att göra rätt, då Dino gärna sköt ut bogen när jag inte släppte yttertygeln tillräckligt (vänster)
Visade sedan Camilla hur vi brukade göra hemma och då gick det bättre =)
Mycket beröm har hon fått idag =D från isomras
Foto: Madde

Vi återgick sedan till lite travarbete på storamittvolten, då travade Dino! Fantastisk!!! Hon fick jätte mycket beröm! Kunde rida lite lätt också och det räckte med små förhållningar! Underbara var ju att hon tog ut stegen som hon egentligen ska och lyfte bakbenen!!
Sen så avslutade vi med galopp och det gick ganska bra men vi fick några riktigt fina fattningar. Det gick bättre till en början men hon blev nog väldigt trött. Fast jag tycker att det var bra med att avsluta med galopp då det är jobbigare att trava. Den sista galoppen gick väldigt dåligt då volten enligt mig blev lite skev och det inte riktigt fanns så bra med plats åt Dinos lite större galopp.
'
Bild på Dinos Galopp från lektionen i somras för Johanna som vi ska rida för imorn!
Foto: Madde =)


Avskrittning...då var hon trött och avslappna och  fick lite snack med Camilla och sen var det slut!
Dino blev verkligen lösgjord! Blev så glad över att Camilla verkligen hjälpte mig idag! Jag behövde det! De gånger vi har varit inne har det blivit den här känslan av uppgivenhet när Hon inte vill Galopera och inte vill trava och bara passar runt och är stressad, spänd och uppjagad! Men nu tycker jag att jag har fått riktigt bra hjälp av Camilla! Ska försöka tänka på allt imorn =) och jag taggar verkligen för imorn! =D Happy Day! <3
Sist jag red för Camilla med Dino och såhär såg det verkligen inte ut idag! =)
Foto: Madde
Att träna på med Dino
* Vänster skänkelvikning med huvudet åt rätt håll
* Ställa Dino mer innåt i volter
* När hon blir het- sakta av och göra halt- starta om
Det jag MÅSTE tänka på

* Ställa henne innåt vid voltarbete
* Hålla mina ben intill Dino
* Mjukna på Vänsterhanden vid arbete med högervarvet
* Driva galoppen för att den inte ska bli 4-taktig
* Fokusera mer på min balans över hästen istället för att ridalätt och falla fram med överlivet


You do complete me <3

Också från isomras
Foto:Madde

Kommentarer
Postat av: matilda

jag är så himla stolt över er! Ni har komit så långt med allting och jag blev så glad över att läsa allt det här nu :D längtar tills ikväll!

2012-01-05 @ 12:33:49
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0