Instängt litet monster

Lördagen den 14 Januari



Hej!




Äntligen så blev det helg och såklart så tog Dino och jag en tur i det fina vädret. Tänkte fokusera på lugnet och halter idag. Blev barbacka idag igen då hon har fått sina skavsår igen... skumt nog. Aja jag kör nog barbacka framöver och varvar med lite tömkörning. Vi skrittade länge och stötte på lite folk som vi stannade och pratade med. De tyckte att Dino var jätte fin och att verkade väldigt snäll. Sant och sånt är ändå kul att höra! Vi skrittade Vidare, och vi kom till en backe och då kunde jag inte låta bli att galoppera en bit. Hon fick lov att ta en ganska lugn galopp. Sedan så fick jag jobba lite mer med skritten och halterna men jag tycker ändå att det gick bättre idag än i onsdags. Så jag är rätt nöjd.
Bild från idag på toppen av gropen med fin utsikt =)
Vi tog bara en sväng runt gropen och hon hade emellanåt så mycket energi så att jag trodde att hon skulle explodera. Men jag måste säga att jag uppskattar backmetoden vi har kommit på! Att hon backar för att jag ger
lite tygeltag och ger drivade skänkel, släpper tygeln och ger kommandot "backa" så länge jag vill, det är nästan som när traktorer backar fast jag saknar pip-ljudet som görs då. Vi får fortsätta att jobba med halterna och lugnet. Men det är lite svårt nu när hon är så pass pigg och taggad, jag tror inte att hon har taggat ner sedan dressyrlektionerna...
Väl hemma så gjorde vi några skänkelvikningar men det är lite synd att det lutar. Jag hoppas att Gunnar kommer att kunna ploga upp någonting till oss i hagen, då det inte finns så bra ställen att arbeta. Vi körde också lite NH, blev lite bus idag och jag fick igång henne ganska bra! =D Vi sprang runt och Dino travade snäll efter.
En till bild från idag när vi körde Nh, mitt nyrep och lånad repgrimma från Millan ;)
Imorn så har jag tänkt att tömköra henne lite på planen och trava ur henne lite energi innan vi far ut och rider en sväng.
Bild från vårat första tömkörningstillfälle, förra året i April. Hade henne lös efteråt i avskrittningen =)
Fler bilder från tömkörningen hittar ni alltså i här!
Foto: Matilda

Kommentarer
Postat av: agnes

sv; så heter den ja!

2012-01-14 @ 19:06:06
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0