Nyskodd

Tisdagen den 3 Januari! =)


Hej!
Dagen såhär innan ridlektionen så hade jag bokat hovslagare som skulle komma och ta en titt på Dinos hovra och sko om henne! Hade lejt Anna Jadlius som visade sig vara jätte bra enligt min mening, hon rättade till lite småsaker på Dinos fötter och skodde om. Hon trodde inte att det skulle vara något jobb alls knappt, men senare visade det sig vara bra mycket mer... Bak tog vi och satte på ett par tyngre ridskor och fram så fick hon gå med sina vanliga travskor... Vi tog yngre (bredare) bak för att hon behövde lite bredare att arbeta på och hon kortade tån och skon hade sidokappor för att ge lättare till överrullning. 


Jag är nöjd med resultatet och det kändes tryggt att ha Anna, jag frågade massor och hon svarade på alla mina frågor!
Så jag sitter och hoppas på att det kan hjälpa henne att få bättre genomtramp... då jag vill att Dino ska lyfta på fötterna och inte styra dom fram, som hon gjort hittills.
Förutom ridlektionerna så rekomenderade hon mig att skritta henne i en vecka eller så då hon kan få lite träningsvärk av viktändringen bak.
Före (framhov)


Efter (framhov)


före (bakhov)

efter (bakhov)
Jag tycker att vinklarna blev bättre, tydligen så utgick hon ifrån kotan för att få korrekt vilkel.




Sedan så tog Dino och jag en liten skrittur i mörkret =) Det var jätte mysigt då det var månsken och det var fullt med snö överallt, vi plumsade en liten bit också men det var bara härligt! :P Min drömvärld =D

Kanske inbillar mig men jag tycker att hon gick mindre stötigt och tog bättre skrittsteg... vi får se imorgon på lektionen! :P
Bild från idag när Dino skulle få Gå ut igen =) Söta lilla vän <3
Tycker att hennes nya täcke satt jättebra! Tydligen så brukar vanliga täcken inte sitta så bra på varmblod eftersom dom har mindre bog.
Sedan så tog Dino och jag en liten skrittur i mörkret =) Det var jätte mysigt då det var månsken och det var fullt med snö överallt, vi plumsade en liten bit också men det var bara härligt! :P Min drömvärld =D

Kanske inbillar mig men jag tycker att hon gick mindre stötigt och tog bättre skrittsteg... vi får se imorgon på lektionen! :P



Kommentarer
Postat av: MIN CENTIMETERKAMP

Svar:

Så vitt jag vet har det inte hänt något sedan dess!

Möjligtvis har jag gått upp i storlek och vikt. haha ;)

2012-01-03 @ 21:21:41
URL: http://abstinens.blogg.se/
Postat av: MIN CENTIMETERKAMP

Svar:

Det får man tacka för, men jag tror att kameran bedrar.

För som sagt har det inte hänt så mycket!

2012-01-03 @ 21:52:37
URL: http://abstinens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0