Racerhäst

Onsdagen den 11 Januari



Hej!


Är inte så pigg i kroppen men idag är den första dag jag orkat ta mig till stallet, som tur var så stod hästarna inne och jag eftersom jag har planerat skrittning hela veckan så blev det åter igen barbacka men denna gång med 3-delade bettet. Tog en vända runt gropen och jobbade med lugn skritt och lite form med mycket halter. Hon var riktigt ruggigt pigg och hoppade flera gånger iväg i trav när jag satt med långa tyglar...
Jag har kommit fram till att vi måste skärpa till oss på den froten, jag blev ju nästan halft vansinig när jag fick lov att göra halt så mycket för att hon skulle fatta att det inte var någon idé att springa ifrån mig i handen. Så någonting vi måste jobba med är att få bättre kommunikation i handen-munen... Då jag måste bli kvickade och hon måste reagera fortare på mina förhållingar. Någonting får jobba MYCKET med, tror jag. Men hon fattar nu att jag kan driva henne när hon backar, vilktet är riktigt skönt.
Ne till helgen så blir det väl några fler skrittpass och mockning
En studentbild på mig och Dino

Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0