Tömkörning

Söndagen den 15 Januari



Hej!


Blev tömkörning idag som jag hade tänkt mig, plockade in lilla Damen så fort jag kom till stallet. Hon var väldigt sugen på att komma in så hon kom till mig så fort jag lockade på henne!
Letade sedan reda på alla grejor, och fixade iordning henne =) tränade att ha henne i boxen medans jag gick upp på loftet en sväng, hörde henne ta ett steg så jag klev ner för trappan och gav backkomando, vilken häst! Hon backade in på en gång. =D
La sedan på allting på henne och gick vi ut. Vi hade ingenstans att hålla till så vi jobbade på gårdsplanen. Skrittade först fram och och sedan travade jag igång henne ordentligt i båda varven innan jag satte på halsförlängaren. Jag spände inte åt den eftersom jag inte ville begära för mycket av henne. Till en början så var hon lite motstretig men hon gav med sig tillslut. Och på slutet så fick hon riktigt fin och bärande trav där hon jobbade under sig och när fick den önskade formen så berömde jag henne och tog av halsförlängaren.
Travade sedan av henne som man bör göra och skrittade sedan av. Vi höll på i kanske 45 min och det kändes som ett bra och halvjobbigt pass.
Ungefär sådan här form hade hon på slutet, en bild ifrån i April
Foto: Matilda
Borstade upp henne lite och gav henne lite hö inne och fick henne till att dricka innan jag täckade henne igen och släppte ut henne i hagen igen. Det är verkligen fantastiskt bra att ha henne rakad under vintern, hon blir mycket sällan svettig numera och det gör att hon inte behöver stå inne i flera timmar efter rid/träningspass.
Jag gav hästarna hö ute i hagen och sedan gick jag och mockade alla boxarna och fyllde på spån åt Dino först och eftersom hon bara fick en halv bal så gav jag resten till Nimros eftersom han hade ganska lite kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0