Trötta

Torsdagen den 5 Januari


Hej!


Till att börja med så gick ridlektionen idag inte lika bra som gårdagens. Dock så var hon mer avslappnad i framridningen men vi var på den andra sidan idag. Hon var mer spänd och var lite stel i högersidan. Men nästan på en gång så fattade hon att hon skulle trava =) Vilket kändes riktigt bra! Fick fin takt vissa gånger men ibland belv det en hel del pass, vi gjore mycket sidförande övningar som Hjälpte litegrann. Vi körde en hel del galopparbete också, i hennes starkare galoppvarv så gick det riktigt bra men i högervarvet så var hon så stel att det var svårt att ställa igenom henne att det blev nästan omöjligt att fatta galopp, lite snopet. Men vi försökte satsa på traven, som inte alltid var solklar men vi försökte jobba på så gott det gick.. märkte en annan sak medans jag red idag att jag pratar VÄLDIGT mycket med Dino medans jag rider :P Nästan allting vi gör berättar jag för henne vad vi ska göra. Johanna sa att det var bra och att hon lyssnade mycket på det och det vet jag att hon gör =)
En skänkelvikningen, hon är verkligen duktig på att lyssna på mig =)
Foto: Matilda
Sedan så jobbade vi mycket med skänkelvikning och den gick faktiskt riktigt bra! Hon blev lite förvirrad då vi hemma oftast brukar stanna innan skänkelvikningen men ett tag gick det super med båda varven och jag mjuknade bra i vänsterhanden när vi flyttade vänster. Men sen innan vi skulle avsluta så blev det lite missförstånd emellan oss och vi tappade fokus, ja blev hård i handen och hon flyttade rumpan först och ställde åt fel håll. Men tillslut klarade vi det. 

Den enda travbild jag fått hittills! Men den får duga, kan iallafall påpeka att jag tycker att hon verkar lyfta bakdelen bättre, lite fladrigt framtill men så kändes det under lektionen. Här kan man också se att hon vinklar ut huvudet lite utåt, vi bör jobba med att sänka huvudet lite mera så att vi får en bättre vinkel från hand till mun.
foto: Matilda - snäll tjej som kan fotografera inomhus <3

Som sagt så var det mycket krut i Dino idag men hon tyckte också att det var jobbigt, men jag är riktigt stolt över hennes (Våra) skänkelvikningar, Som var riktigt bra! Vi prövade även nån gång i trav, inte så jätte dåligt men någonting vi frå träna på hemma =) Vänstergaloppen var riktigt fin och hon gjorde riktigt fina fattningar. Hennes trav gick riktigt bra vissa stunder. 
Här så försöker jag ge henne lite takt, men ni kan se att hon ställer sig utåt...
Foto: Matilda

När vi skulle trava av så bad jag få lite takt-hjälp av Isabell & Millan, Vi jobbade på med isabell i yttervarv och tillslut så hittade hon en bra takt och då fortsatte vi själva och lugn och fin så travade vi där runt en stund och jag kortade henne lite tills jag hade en riktigt bra och fin trav och då gav jag mig, Hon var trött och så fort jag gav efter och sa NU, nu ska vi skritta av! Då dog hon av och vi pratade med Johanna, Johanna tyckte att hon var mycket lugnare nu än sist hon såg henne vilket var den 16 Juni... Mycket har hänt på den lilla tiden.
Det jag tycker var lite tråkigt var att Johanna inte riktigt visste hur jag skulle hantera Dino, det förstod Camilla bättre! Men jag ser det som en riktigt bra träning för oss att köra självständigt den här andra lektionen! Och Johanna är en riktigt bra ridinstruktör! 
Och de här Lektionerna har öpnnat mina ögon lite och gett mig mycket styrka och drivkraft, Camilla gav mig så mycket bra tips och redskap och träningsmoment att jobba på, jag måste erkänna att jag inte riktigt vetat hur jag ska ha tagit mig vidare nu på slutet, då hon inte har varit så jätte villigt till den trav hon använde slutet på sommaren.
Framåt i skritten
Foto: Matilda

Jag ska försöka få upp lite fler bilder sen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0