Awesome Dino!

Söndagen den 15 Juli
 
 
Hej! 

Idag är jag så grymt stolt och glad över min lilla dam! Jag kan inte fatta att vi har utvecklats så mycket nu på slutet och idag så satt nästan allting! 
 
Ja Elin var med mig idag och red Nimors, var som vanligt nere i hagen och tränade. Jag tog hacket som jag skrev att jag skulle prova idag. Vi började med att skritta runt och jobba med halvhalter och halter, som vi sedan uttökade till att göra volter i varje hörn och jag fortsatte med att lägga in halter på kortsidorna och halhalter på långsidorna. Jag red utan stigbyglar hela tiden och det gick jätte bra! Till en början så kastade Dino lite med huvudet då hacket är bra mycket vassare än det vanliga 2/3delade vi brukar variera mellan. Men efter ett tag så lugnade hon ner sig. Vi fortsatte med att göra serpentiner med volter i varje båge, Dino var jätte dukigt på att böja sig i båda varven så det var riktigt roligt! Sedan gjorde vi några skänkelvikningar och Dino var jättedukigt på att flytta och lyssna! 
Elin och jag gjorde faktiskt lite kadrill med skänkelvikningarna, hehe.
 
Sedan så travade Elin av Nimors då han var helt slut på. 
Så jag gjorde lite mer skänkelvikningar, när Elin hadde travat av honom så ställde hon sig i mitten och agerade instruktör åt mig. Jga tänkte börja trava och sagt och gjort men jag kände att jag kom upp för högt ur sadeln och kunde på så sätt inte rida lätt lika långsamt så jag stannade och längde lädren till dressyrläder. Men när jag fortsatte så gick det superbra, Dino gick automatiskt ner i bekväm och enligt mig god form. Hon var stadig och inte alls strak i hacket och svarade jättebra mot förhållande hjälper. Jag kunde då började fokusera på att samla upp hennes trav till väldigt behaglig och fin trav med hjälp av min lättridning och förhålland hand. Sedan var Elin på mig om händerna och tummarna så då jobbade jag mer på detta. Dino gick som en dröm och det var verkligen en helomvändning från igår! Jag jobbade först i det lättare travvarvet och sedan med det sämre varvet som gick minst lika bra som det bättre! Jag tycker att jag fokuserade mycket på sitsen och men på vissa bilder fuskar jag mycket!
 
Efter denna underbara trav så tänkte jag att jag skulle avsluta med en galopp, hon fattade direkt men efter en stund så bröt hon av och ville trava. HA Dino tyckte nog också att hon var riktigt duktig och fin! 
Men jag var ju ändå riktigt njöd! Så Elin och jag skrittade av ute i skogen innan vi gick in och mockade.
 
Här får ni bilderna i fel ordning! Det sämre varvet först och bättre sen.
Fotograf: Elin Navén
 
Världens bästa Dino <3 MIn fina fina häst som tar åt sig allt jag lär henne!
 
kollar ner lite väl mycket :P
 
Travade lite sluttande och oj vad fint steg man kan få med lite mer samlig
 
Rak linje mellan armbågen till munnen!
 
Lättridning
 
Måste dra tillbaka skänkeln lite
 
Åååå nedsittning, hon är så snygg! =D
 
sekvensbild 1. fladrar med armen
 
sekvensbild 2.
 
Dinostyle! + lite höga händer.
 
Raksits! glad tjej!
 
Ser frutansvärt fokuserad ut med Dino ser helt fantastisk ut, kolla hennes korta steg!
 
 
Åååå det är så sjukt kul att vi hittade den här sadeln, för ni kan vi verkligen börja arbeta mer med allt! Jag är så stolt över Dino som verkligen tar åt sig allt jag lär henne, hon lyssnar verkligen på mig och vill vara duktig! Hon är min pärla som varit oslipad men nu börjar glimma, jag är så glad att jag har kunnat jobba ostört med henne, i och med detta har hon blivit en så otroligt vacker ridhäst!
Jag älskar min fina Dino <3  
 
 Och stort tack Elin som följer med och stöttar/instruserar och fotar! =D

Kommentarer
Postat av: Ceb

riktigt fin häst du har!
Hur länge har du haft henne?:)

Svar: Tackar! =D Jag har ridit henne i 3 år men hon blev min i början på Juni 2011. =) Så hon är utbildad av mig. =)
Har du häst? =)
Beatrice Sjöström

2012-07-21 @ 00:04:10
URL: http://ceb.blogg.se
Postat av: Ceb

sv: jaha, där ser man! :D Riktigt bra jobb du har gjort! :)

Ja! Jag har ett varmblod född 02 som jag har utbildat själv sedan jag köpte honom augusti 2010 :)

Svar: Tack så mycket, vi har haft mycket otur och motgångar som har hindrat. Det är bara nu de senaste 3 månaderna som vi har kunnat börja trava. Men nu är vi äntligen på väg framåt. =)
Kul, han ser fin ut! Går det bra för er?
Beatrice Sjöström

2012-07-21 @ 00:32:33
URL: http://ceb.blogg.se
Postat av: Ceb

sv: Ja, det brukar ju bli så! Framgång bakgång om vartannat!
Har haft det likadant, han vart skadad första halvåret jag hade honom, sen näe han blev frisk s flyttade jag honom till den skolan jag skulle gå på uppe i karlstad åh stod där i ett halvår. Jag hann inte rida åh han var konstant stressad så jag flyttade hem honom samtidigt som jag gick kvar på skolanterminen ut. Så det blev ytterligare två månader utan ridning så kan ju säga att jag har ridit och kunnat träna ordentligt i ett år :)

Det går riktigt bra för oss nu! Nya framgångar heeela tiden! Även om det bara är små, små saker så är det så himla roligt att saker börjar släppa efter att man har kämpat med det ^^

Svar: Jobbigt sådant är. Men det är värt alltihop när man ser framgången och utvecklingen. =)
Beatrice Sjöström

2012-07-21 @ 11:30:30
URL: http://ceb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0