Gammsurhäst´n

Fredag fortsättning...
 

Hade myst lite med Dino innan jag red ut på Rambo, då stog jag och kliade henne på halsen och hon kliade mig med läppen på armen,axeln,skuldran och nacken, söthästen. Riktig mysstund!
 
Efter att jag hade ridit Rambo så skulle jag rida ett dressyrpass barbacka med Dino och jag hade taggat supermycket men det hade börjat regna lite lätt, jag brukar inte rida i regnet och nu vet jag varför. Ridpasset var ett fjasko, hon ville inte skritta, inte jobba inte ens ställa sig på volt, det enda jag fick var protest, det blev riktigt jobbigt och ingenting stämde! Jag belv så pass less att jag bara kände för att ge upp men jag har en regel att jag inte får avsluta innan vi har gjort någonting bra. Dock så var det väldigt frestande att bara hoppa av och skita i allt. Men vi proade lite galopp och den gick inte heller och då började hon skygga för en buske, ååå tålamodet var inte på topp, frustrationen var tryckande. Men då bestämde jag mig för att rida ut en sväng då allt kändes så lönlöst. Så vi for ut och tog lite galopper och travade lite och kikade på en tunna som var läskig. Det gick faktiskt ganska bra om än att vi blev sjublöta. Då kunde vi äntligen skritta hem, vi gjorde några skänkelvikningar innan vi avslutade. Så efter det så fick Dino kvällsmat och hö.
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

haha jag börjar bli lika tjurig som dig..., vill inte heller sluta när det går dåligt, känns ju som att det dumma vinner över en då!

Svar: Jaså? Pratar vi om bettet nu eller vad? :P förvirrad tjej!
Beatrice Sjöström

2012-07-03 @ 17:12:02
URL: http://seawolfer.blogg.se/
Postat av: matilda

nej alltså bara rent allmänt! ;)

2012-07-04 @ 18:49:57
URL: http://seawolfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0