Jobba hårt

Onsdagen den 4 Juli
 
 
Hej!

Idag så hade jag tänkt rida cavaletti men när jag väl hade suttit upp och började värma så blev det mer och mer jobb på volt med dressyr, genomställning och form.

Jobbade först i det bättre varvet, först med skritten och sedan traven och vidare upp i galoppen, jag tänkte på det Elin sagt om sittsen och handen och gjorde lite fattningar och avsaktningar.
Sedan bytte vi varv och och jobbade hårt med genomställning, gjorde det här som Helen sagt till mig, vikten i ytterstigbygel, forma för innerstigbygel och stabil ytterhand och sedan leda med inner handen. Då fick jag riktigt fin ställning på henne och hon formade sig bra! 
 
Och då jobbade vi med både trav och lite galopp, dock så blev hon lite springig på volten i galoppen. 
 
Sedan så gick vi över bommarna, travade dessa och fattade sedan galopp och hoppade ett litet hinder.


Vi hoppade några gånger och sedan gav vi oss.
 
Hoppbild för en månad sedan
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0