Känslan- när allting flyter på!

Tisdagen den 24 Juli
 
 
Hej!
 
Idag så var jag sugen på att hoppa lite med Dino då hon ska få vila imorgon och har fått gå dagarna innan idag. Perfekt tänkte jag och började sadla upp med nysadeln... Men hon var väldigt hostig på gången så jag blev riktigt orolig men jag tänkte att det kanske bli bättre om vi kom ut och det blev de, hade hacket idag också då det kändes som ett bra val. Så vi gick ut och red på åkern på den lilla planen som är upptrampad. Vi värmde med halvhalter, halter och volter i hörnen, det gick gallant och Dino var böjligare än någonsin. Sedan så skulle vi börja trava och oj så fin hon var! Fina och lugna travsteg och formen och massa rygg, och hon var inte ens hård i munnen! Hon har alrig och jag skriver dte igen ALDRIG gått så bra och fint! Jag bara red lätt och njöt av att ha lyckats så bra med min lilla häst <3 Så då körde vi dressyr där i lugn och behaglig takt. Jag var så nöjd och glad, men efter det så jobbade vi på volt med galoppfattningar och avsaktningar och det gick hur bra som helst och hon var jätte fin men lite tuff i handen. Så vi jobbade på en liten stund och sedan så hoppade vi några hinder, det gick faktiskt rikigt bra dock blev hon lite stark men jag kunde hålla balansen och hoppa med henne idag, känner att jag verkligen är ovan med att hoppa med stöd ^^ Men nu ska vi börja träna upp hoppningen. =D Idag så blev det dessutom bara en landning med korsgalopp så jag är väldigt nöjd med Dino idag! =D
 
Bild som Elin fotade sist jag red med henne, såhär fin var hon idag fast inte lika hård i handen! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0