Muppisen

När jag kom hem så kastbytte jag kläder och dro iväg till stallet då jag var riktigt sugen på en ridtur med Dino, Eftersom jag hade ganska lite tid så blev det barbacka och 3 delat, Dino hade ju dock stått sedan i måndags så hon var piggelin, men det var inte så farligt, vi fick jobba på ganska bra och hon var duktig, det blev en hel del galopp men även trav då vi hade "bråttom" Hon var lite tuff i munnen idag då jag försökte komma loss med handen men jag planerar att rida mer i sadlarna framöver... Men typ i alla fall en dag i veckan rida barbacka.
 
Dino fick välja väg hem och hon tog självklart den mysiga genom skogen och skrittade så lugnt och fint hemåt! På stallplanen så körde vi några skänkelvikningar, nu är jag riktigt taggad i att träna på typ allt, hoppa, traven, galoppen, sadel, formen, eftergiften och skänkelvikning, får försöka göra ett schema :P
 
Men det är bra att jag är taggad!
 
'
Ni får denna bild, när jag invigde schabracket och lindorna... 
*självkritik: vinkla ner händerna så att underbarmen hamnar i lodrät linje med Dinos Mun! 
Annars så är min häst sjukt fin! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0