Något som jag är duktig på!

 Onsdagen den 11 Juli
 
 
Hej!

Ikväll så besökte jag Matilda och Ghetto, jag följde även med henne ut till en ridplan där jag fotade dem. Ghetto har blivit superfin i hullet, pälsen, formen och traven. Så hon verkar må superbra hos Matilda!
Men det som var mest roligt var när vi kom tillbaka för då höll Emma på att lasta sitt dräktiga sto men det gick ingge vidare, tillslut kände jag att jag inte kunde hålla tyst längre så jag frågade om jag fick prova och det fick jag. Jag började med att gå fram och hälsa på henne och klappa henne med stötte bort henne när hon puffade på mig. Sedan körde jag igång gick frammåt och när hon vägrade så la jag mer och mer vikt i grimskaftet tills hon tog ett steg farmmåt, då släppte jag helt och berömde henne ordentligt. Sedan gjorde jag samma sak igen och igen och igen, den enda gången det var problem var det så jag var uppe på rampen och hon vägrade då la jag så mycket vikt att jag halkade till men jag släppte inte vikten och tillslut tog hon ett steg. Vi gjorde så tills hon stod på släpet och hon hade inte backat en enda gång utan vi tog bara ett steg i taget. Jag kände mig väldigt lugn och stabil just då och förmodligen så kände hon av det och litade på mig! Det kändes riktigt roligta att jag lyckades och Emma frågade om jag ville komma och hjälpa henne nån fler dag och det kan jag förhoppningsvis göra! =D
 
Quixtep (som jag lastade) och Ghetto för ca en månad sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0