Tålamod

Fredagen den 6 Juli
 
 
Hej!
Idag så slutade jag tidigt från jobbet, så jag var hemma halv 12 och strax innan 12 så hade Elin kommit och plockat upp mig. Vi åkte sedan till stallet och hämtade hästarna, Elin skulle rida Nimros igen. Jag hade nysadeln.
Vi började med uppvärmning, jag red utan stigbyglar en längre stund och jobbade mycket med halter men efter en stund så började Dino rusa och dryga sig när vi vände ifrån spåret, och hon ville heller inte göra skänkelvikningar så det kändes ganska jobbigt. 

Jag gick sedan bort till den volt jag red på sist jag red i sadel och jobbade där en stund, först gick det superdåligt och sedan gick det bra och bättre men efter en stund blev vi bara tröttare och tröttare samt uttorkade. Och jag fortsatte ändå dum som man är... så allting blev bara pannkaka och då när Elin skulle hjälpa oss så orkade ingen av oss och jag blev så förtvivlad och ledsen över det. Dino känner mig och smittas lät av mitt humör så ju mer jobbigt det blev så försökte hon ännu mer trots att vi inte orkade. Så vi gav upp och jag avslutade med en galopp som allti funkar bra så att vi i alla fall fick någonting bra gjort innan vi skrittade av. Elin var dock tålmodig med mig/oss som tur var. 
 
Vi for sedan till snippern och badade.
 
Jag tror inte att jag har haft ett sämre ridpass än det här... vänta nu här, jo det har jag men nu när Dino kan trava så känns allting så fel när hon inte gör det!
 
En kombination av för lite sömn, uttorkning och frustration ger inte bra ridpass.
 
 
Men det blir nya tag nästa vecka... då Dino får välförtjänad vila i helgen. Dock så kan det bli att hon får vila längre då det ska regna i början på nästa vecka.
Så hoppas jag att Elin kan hjälpa mig en annan gång då vi behöver jobba med en hel del, speciellt jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0