Är det inte det ena så är det det andra

Onsdagen den 13 Juni



Hej!
Var ut med Dino en sväng idag, tog sadeln för omväxlings skull och hoppades på det bästa. Dino var till en början väldigt lugn, jag gav henne travskänkel och iväg for vi! I lite för hög hastighet men vi travade i alla fall. Vi skrittade sedan en sväng och försökte igen, och i en liten backe när dte gick ganska så långsamt i traven så tvärstannade hon och skulle lukta på skit. Ha så konstig hon blivit på sistonde. Sedan körde vi en galopp och min plan var sedan att hon skulle gå över i trav men det tyckte inte Dino, jag samlade och samlade men inte gick hon över inte! nej nej...
Vi kämpade på ett tag med att försöka byta gångart, lite svårt då hon enbart ville galopper ;)
Men hon tog faktiskt rikigt bra trav när hon väl tog den =) Vi fortsatte med lite galopp och mera trav.
Bild på ökad trav
Foto: Matilda
Hon var envis med att få galoppera, men vi fick till en hel del trav.
Vi stötte sedan på Isabell och Millan och följde med dem en sväng innan vi gick hem. I stallet så fixade de tre återstående boxarna innan jag åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv; det stämmer bra det! ;)

2012-06-14 @ 13:51:56
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0