Barfota!

Måndagen den 18 Juni


Hej!
Ida så var jag supertaggad på att rida på åkern och dressyra men mina planer ändrades ganska snart när jag fick veta av Gunnar att dino hade slängt av sig en sko, happ så jag ringde Isabell (nyexaminerad hovslagare och min bäste vän :) Hon skulle komma på en stund så vi gick ut och körd lite NH, började med friendly game och då upptäckte jag att hon hade ett ganska djupt så ovanför ballen...
Happ in och tvätta och då kom Isabell,  hon drog de resterande skorna och verkade fint så att Dino kan svansa runt barfota såhär på sommaren. Dino var väldigt irriterad på knorten men efter att tag så stog jag och kliade henne under magen medan Isabell fixade hovarna, då gick det bra! När hon var färdig så kom Gunnar hem och Isabell åkte hem. Sedan provade jag en sadel på grabbarna innan jag jodopaxade Dinos sår och gav henne hö.
Vi får se när träningspassen infaller, kan ta ett tag för Dino att läka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0