Feeling

Hej igen!

Tänkte bara lägga upp några bilder för att stödja mina belägg om att Dino trivs i denna sadel
 
Sist Dino bar en sadel, Isabells gamla syntetsadel, här ser ni att hon svankar och orkar inte bära upp sadeln, förmodligen så tryckte den för mycket baktill. FAIL: sadelns bakvalv är i samma höjd som korset! 
Trots att den här sadeln är dubbelt så tung och större än synteten så svankar hon inte
 
 
 
Även i galoppen så svankar hon trots att hon var starkar i galoppen än traven.
 
Som jag skrev tidigare så är ju den här sadeln dubbelt så tung men ändå håller hon upp den fint och bär med ryggen!  Gott tecken.
Om ni tittar riktigt noga så kan ni se att hon har i princip samma höjd på nacken det enda som har ändrats är arr hon är avslappnad i halsen och har krökt på nacken!
 

Jag tror bestämt att jag har tränat upp hennes ryggmuskler bra inför detta och det är därför hon orkar bära sig, sadeln och mig för den här sadeln är bra mycket tyngre än syntetsadeln...
Och även fast hon är lite väl på ibland då är hon bra mycket mer harmoisk nu i ridningen, lugnare i psyket liksom trots att kroppen vill. Så vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0