Isor

Fredagen den 8 Juni




Hej!
Ikväll så drog jag iväg till stallet och tänkte pyssla lite med Isor och hälsa på Dino, började med att köra lite NH med Isor, från början var han ganska bångstyrig och drog ch försökte "kliva" över mig... Men jag bossade runt med honom ett bra tag och körde lite flytta framdel och bakdel, även att backa lite och inkallning. Till en början så gick det lite halvknaggligt, han gillar inte när man flyttarframdelen men det ska nog ordna sig. Sedan tog vi en promenad och småjoggade lite under promenaden, jag knöt ledrepet runt midjan och hade honom på släptåg. Det ar en kvinna som såg oss och funderade på vad jag hade för stort djur i härana. Kanske hon trodde att jag hade en björn där. ;)
När vi kom tillbaka så fortsatte vi med övningarna och det hade gett resultat, flytta bakdelen gick utan problem, tror jag aldrig varit med om en häst som fattat så snabbt.
Sedan så borstade jag upp honom och efter det så hjälpte Gunnar mig att köra ut lite kavalettibommar på åkern tills imorgon.
Jag gick sedan ut i hagen och pratade lite med Dino, hon var glad och ville bli kliad. Gunnar och jag tog sedan in hästarna och efter det så åkte jag hem.
Jag kom på en jättekul idé! =D
Just nu är Dino lite Evil mot Isor men när de börjar komma överens så kanske man kan prova att ha honom som häst vid hand när man skrittar Dino, Isor måste dock springa för att hinna med Dinos långa skritt men det skulle vara kul! =P Drömma kan man alltid men vem vet, en dag så kanske de funkar ihop :P
Isor och Nimros e Tjenisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0