Est magnifique

Tisdagen den 20 Mars


Hej!




Nu ni! Nu är vi på G! Idag så blev det en tidig dag i stallet för att fara ut på en barbackatur åter igen men hackamoret.
Försökte korta den som mest idag, Gunnar va ut med Nimros samtidigt så vi gick ut efter dem.
Vi red åt andra hållet runt gropen så att de inte skulle hamna bakom oss. Din var riktigt fokuserad idag, hon var ok med att skritta länge och kunde till och med ta en backe i skritt. Sedan försökte vi jobba lite med traven men det var lite svårt till en början så vi tog första galoppen i en backe, det gick jätte bra, väl uppe på gropen så saktade vi av till trav. Hon börjar fatta att jag vill att hon ska gå ner till trav efter galoppen och det är riktigt bra!
Sedan så var hon nöjd med att jobba i form ingen kastning eller någonting, sedan så travade vi på raksträckorna utan problem! Hon verkar fatta vitsen med att trava och hon tycker ju också att det är roligt.
Vi vände och fortsatte jobba med traven, så då travade vi uppför nästan en hel backe. Mer travarbete
och vi jobbade en bra bit innan vi vände igen och då arbetade med galoppen. Jag lät henne även få öka/länga galoppen i en brant backe, hon blir ju inte astaggad så det funkar riktigt bra. Mer travjobb på det för att sedan vända igen och köra backen upp igen och efter det börja gå hemmåt. Vi la in lite mer travarbete och några galoppen. Jag gav henne även travskänkel på lite udda ställen och då tog hon den nästan på en gång. Nu börjar det gå bra!
Vi avslutade en en ganska fri galoppbacke och efter det avsaktning till trav, då blev hon lite för farmmåt men efter lite arbete så jobbade hon lugnt på med bra takt. Vi travade längs med stora vägen innan vi gjorde halt och gick över.
Jag tyckte att Dino hade skött sig så exemplariskt att jag hoppade av och gick med henne hem. skönt att få sträcka lite på benen. Men hon hade kämpat bra och var ganska svettig.
I stallet så bytte jag träns igen till cobtränset då hamnade tränset där jag ville ha det. Så nu får jag köra på det där! =)
Ni får en gammal bild!
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0