Jobba med formen

Söndagen den 4 Mars



Hej!



Idag så blev det en liten upprepning från igår, åter igen barbackaridning runt gropen på sidepull.
Så vi begav oss ut igen, idag så var hon mycket lugnare, det kanske beror på att hon fick dampa på lite igår. Men vi skrittade på lång tygel väldigt länge och det var verkligen härligt, jag satt där uppe på Dinos rygg och sjöng, Dino smålyssnade på mig som om hon också tyckte att det var ganska mysigt. I den första uppförsbacken så fick vi stanna några gånger för att stämma av farten. Men på sutet av backen så pratade jag hela tiden med henne och sa att hons skulle jobba med ryggen och sänka huvudet, så det gjorde hon. =) Sedan jobbade vi med formen och det gick riktigt bra, hon var faktiskt riktigt mjuk i handen idag men sen när det blev raksträcka så blev hon lite för stark och ville gå på ännu fortare så då började med lite drygare jobb, först att hon skulle göra halt i form, stå i form och sedan börja skritta i form och sedan hålla den, det enda som var svårt var att stanna henne i form, resten gick jätte bra.
Bild från förra helgen när Dino står i form.

Foto: Matilda
Det var inte så mycket mer än så idag, vi skrittade hem och sedan så fick Dino gå ut igen.
Vi kör nog ett likadant program imorgon också.
Måste bara påpeka att jag har massiv träningsvärk på framsida lår (typ lite högre upp än på mitten) Nu när det är halt så sitter jag och spänner de musklerna utan att jag egentligen vill det... Så nu har jag träningsvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0