Min pärla!

Fredagen den 23 Mars


Hej!



Idag var det en vanlig dag och jag var uppe i samma tid som vanligt och gick till stallet strax efter 9. När jag kom dit så stod hästarna och mumsade i sig morgonhöet. Så jag pysslade på en stund och fördrev tiden med att hoppa hopprep. Gjorde ordning Dino enligt det vanliga barbacka och hackamoret samt benskydd.
Vi red sedan ut och skrittade länge och väl i maklig fart. Vi stressade inte för fem öre så vi tog det lugnt ganska länge innan vi galopperade en bit och fortsatte att arbeta med traven. Idag så arbetade vi på samligen när vi travade.
Vi gjorde även en hel del övergångar från trav till galopp och galopp tillbaka till trav. Dino var riktigt duktig idag och var inte alls pigg utan jobbade när jag begärde arbete och hade som alltid energi över men hon var inte lika stark idag som hon var i onsdags. Sedan så blev det heller inte så mycket kastning med huvudet. Vi tog trav på några småställen här och var och nu fattar hon direkt att jag vill att hon ska trava. =D
Den sista traven vi tog var jätte bra! Hon samlade sig super bra och orkade korta sig, vilken pärla jag har! Skulle inte velat ha någon annan häst!
Mobilbild från idag efter ridturen, min lilla Dino <3
Jag invigde min nya vår/höst jacka, den är rosa men det gör inte så mycket eftersom den är vindtät och är gjord av bra material.
Kan sänka huvudet för tryck =) praktiskt!
Det är lite svårt att fota ett stort hästhuvud och mitt eget sjäv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0