Nemen!

Måndagen den 12 Mars



Hej!


Jag satt och pluggade imorse så jag gick inte till stallet förän klockan var 14.30-15.
När jag gick förbi hagen så plockade jag in Dino på en gång, ja funderade på att rida på hackamoret idag och det blev så, jag borstade upp henne trots att massa hår var kvar men det är ju vår nu så hon lossar bara vinterpälsen.
Vi tog alltså hacket och for ut barbacka, red runt gropen som vanligt och det funkade faktiskt riktigt bra med hackamoret, med undantag för när Dino tycker att hon ska få springa fort och jag inte tycker det då började hon fjanta på och kasta upp med huvudet. Men å andra sidan så lyssnar hon riktigt bra på samlande hjälper med hacket och inte som i vanliga fall då hon oftast kämpar emot handen.
Men vi jobbade istället med att försöka få till traven och det gick riktigt bra så fort vi hittade rätt läge med handen och hennes form så gick det som en dans och Dino travade kort och fint! =)
Jag kunde inte låta bli så vi tog ungefär 1,5 varv runt gropen och hon fick inte galoppera någonting eftersom jag ville fokusera på traven. Som sagt så gick det jätte bra och jag blev jätte glad och Dino tyckte också att det var roligt att få beröm och att få trava =D

bild från 2011-02-26, ungefär ett år sedan :P
Foto: Madde
Sedan skrittade vi i lugn och ro hem och gjorde några skänkelvikningar, det gick också mycket bra. Dino fick stå på gången medans jag mockade hennes box, hon var lite svettig där jag suttit så jag borstade upp det och lät det torka medans jag mockade 2 boxar till. Efter det så släppte jag ut henne och promenerade hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0