Ombytta roller

Lördagen den 17 Mars




Hej!



Gunnar hade släppt ut halv 9 idag så jag planerade in ett lite senare förmiddagspass som jag planerade ihop tillsammans med Matilda.
När vi kom dit vid halv 11 så mockade vi först 2 boxar var och sedan hämtade vi in damerna ute i hagen, gjorde iordning dem och red sedan ut. Det var så länge sedan vi umgicks så vi hade mycket att prata om. Jag tog hackamore på Dino och red barbacka idag igen.
Matilda hade den vanliga utrustningen + att hon tog den svanskappa som jag har haft på Dino. Sedan hoppade vi upp och red ut, Dino var lugn som en filbunke idag när vi red ut, riktigt skönt att hon var så loj.
Vi skrittade ett bra tag och tog en liten galopp på toppen av första backen. Det gick bra för både mig och Matilda, vi travade uppe på gropen och och det gick ganska bra. Dino hittade travtakten riktigt fort men Ghettos hjälp.
Vi fortsatte jobba och Ghetto hade problem att ta sig fram eftersom hennes broddar är lite för slitna så hon halkade en hel del.
Men vi galopperade lite och försökte oss på lite trav det gick bättre för mig och Dino än för Matilda och Ghetto, för ovanlighetens skulle, sedan så fick Ghetto nå frispel och ville inte gå frammåt utan stod och backade rakt upp i snödrivorna. Väldigt skumt beteende, men Matilda fick jobba med det ett tag innan vi kom oss vidare. När jag och Dino gick uppe på gropen så var Dino jätte duktig och fin tog både kort trav i form och kort galopp i form, hur fin som helst!
Sedan så började vi gå hem, vi tog någon trav och Matilda skrittade de gånger jag tog galopp i backarna och den sista backen så tog vi galopp och gick över i kort trav och travade den bra bit frammåt, vi saktade sedan av och vände om för att möta upp med Matilda & Ghetto och därefter så skrittade vi hem med lite formjobb och hemma på planen så gjorde vi några skänkelvikningar.
En bild på oss damer som Madde har tagit =) Ghetto ser så himla söt ut! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0