Otroligt!

Onsdagen den 21 Mars


Hej!



Även idag så gick jag till stallet på morgonen, vi begav oss ut i det härliga vädret. Som vanligt barbacka och med hackamore.
Vi skrittade bra länge innan vi började arbeta. Dino var jätteduktig idag, hon ville verkligen jobba med mig även idag. Hon hade bara några små ryck men sånt får jag räkna med till en början.
Vi jobbade med både trav och galopp idag men mest med traven. När vi sprang tillsammans med Rambo & Gunnar så blev hon jätte stark, det var ju inte så roligt men vi får jobba på egen hand istället.
Annars så gjorde Dino jätte bra ifrån sig idag också. Jag trodde aldrig att vi skulle kunna ta trav vart som helst runt gropen! Det kändes långt bort redan för 3 månader sedan! Men hör och häpna, för nu jobbar vi stenhårt på att få ihop oss!
Nu fattar vi traven lite var stans och försöker jobba ihop skritten i en någorlunda bra form men det börjar arta sig.
Vi hade i alla fall jobbat minst 2 varv runt gropen innan vi gick den sista vändan hem. Vi tog trav där vi inte brukar trava och skrittade där vi brukar trava, gick super! Efter det så tog vi en av de 2 backar som vi brukar galoppera, jag gav riktigt långa tyglar och gav galoppskänkel, lite väl mycket farmmåt men annars så gicfk det riktigt fint, tog tyglarna och sansade galoppen tills hon saktade av till trav och så saktade vi av till halt därifrån. Den sista backen så skrittade vi på lång tygel utan problem och skrittade en bra bit innan vi avslutade med kort trav i några kurvor och längs med storvägen. Sedan saktade vi av i lugn och ro till att skritta innan vi skulle gå över vägen. Efter vi hade gått över vägen så märkte jag att Dino var nöjd, hon lunkade på i jätte avslappnad skritt och hade inte alls bråttom. Slönt att veta att vi gjort ett bra träningspass. Sista biten innan vi var på stallplanen så red jag utan att hålla i henne, och lyssnade nog bra på skänklarna. Det blev ingen skänkelvikningsträning idag heller då hon gjort så bra ifrån sig!
''
Gammal bild
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0