Sadelsugen

Hej!

Jag är sugen på att skaffa mig en riktig sadel nu. Eftersom vi har jobbat mycket med ryggmusklerna på sistonde så har Dino blivit mycket starkare i ryggen och hennes muskler har faktiskt växt! Glädjeämne!
I höstas när Isabell tog upp sadelprovare så sa hon att Dino behövde mer muskler för att kunna bära sadel igen och då hade hon knappt några synliga muskler alls!
Men nu så har de börja komma på riktigt och då slog mig tanken att skaffa en ordentlig sadel, jag har tänkt mig en syntetsadel helst från Thorowgood.
Vi prövade ju Isabells gamla (det märket) men på den sadeln så var manken låg och som ni kanske har listat ut så har Dino en lite högre manke... Eftersom Millan hade haft den så var den lite vid så den gled fram över manken när vi red, lite jobbigt.
Sedan så var Isabells sits kanske 16-17,5 och jag skulle nog behöva en lite större än så, så ni får väl tänka på det när ni får se bilderna.
skritten
traven
Galoppen

Jag har även provat Ghettos gamla syntetsadel men den låg inte bra baktill eftersom den glappade. Fick stlsits även i den.
skritt
trav


galoppen


Men jag ska nog avvakta med sadeln ett tag till kanske någon månad men förmodligen innan sommaren så att hon inte hinner bli tjock & fet av allt gräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0