Simply the best

Lördagen den 10 Mars



Hej!



Såhär dagen efter så är axlarna, skuldrorna och armarna ganska möra. Men jag hade ändå planerat en liten lugn tur runt gropen med Dino, så att hon inte bara skulle få stå och vila hela dagen. Det blev lite senare på dagen men det var inga problem att ta in henne uatn hon följde glatt med in. Barbacka och sidepull blev det idag igen. När vi red ut så ville Dino ta vid där vi avslutade igår, full kareta ut å kut... men hon fick hålla sig och jag begärde lite jobb. Det är tur att hon är så arbetsvillig.
Men vi skrittade mycket och jobbade i from, olyckligvis så kom det en stor regnskur över oss så blev genomblöta men arbetet fortsatte.
När det bara var 2 små,lätt lutande uppförsbackar kvar så tog vi galopp på dom. Det gick väldigt bra, jag begärde att hon skulle ta lite form så att hon skulle runda sig. Det gjorde hon, efter den andra backen så blir det plant och lite slingrig väg. Där när jag saktade av så tog Dino lugn kort trav och föll ner i en väldigt fin form. Jag berömde så mycket som jag bara kunde och när hon höjde huvudet så begärde jag form igen och då gick hon ner utan problem. Bara det lilla att hon självmant väljer att fatta lugn trav efter galopp gör mig så otroligt glad! =D
Jag är verkligen stold över min lilla Dino, hon är en fanastisk häst som alltid försöker och ger alltid 110%.
Ni ska få några smakprov från en barbackafilm som jag klippte några bilder ur... om ni vill se filmen så får ni säga det =)
Foto: Madde
Det är alltså bilder på Dinos korta trav och lite skritt.
korttrav på lång tygel =D


vi kan!


skritten

skritten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0