Taggade

Onsdagen den 7 Mars


Hej!



På fredag så ska Dino och jag vara med på blåbärshoppningen på ridskolan, det ska bli riktigt spännande! Det är ju inte en riktigt tävlig och det känns bra eftersom vi aldrig har tävlat förrut. Det är lite pirrigt också eftersom vi aldrig har hoppat i ridhuset förrut och jag inte hur taggad Dino kommer att bli innan hindren, så allting är jättespännande! Som jag skrev tidigare så vill jag inte börja med en klubbtävlig eftersom jag inte vet hur Dino kommer hantera situationen.
Tidigare i veckan så har jag bara skrittat och jobbat i form eftersom jag inte vill slänga på henne sadel hela tiden men idag så gjorde jag det. Tog 2-delade bettet och pullargrimman samt martingal. Jag hade på förhand förrutsätt att hon skulle vara riktigt pigg men när jag började rida ut så var det inte så farligt, till en början jobbade vi med skritten och formen. Hon blev lite tung i huvudet idag, det kanske berodde på att jag begärde arbete men jag vet inte, i alla fall så började jag sedan jobba med galopper. Fattningar, hastigheten och avsaktningar. Hela det andra varvet runt gropen så jobbade vi med det ganska intensivt och Dino var riktigt duktig. På ett ställe så började hon krulla ihop sig och galoppera på stället precis innan jag skulle fatta galopp. hon är ju bara för söt <3
Sedan fortsatte vi arbetet, när i kommer runt en liten kurva så ser jag två människor ute på promenad, Dino var så inne i galopparbetet att hon inte märkte av dem förren de gjorde ljud ifrån sig, då hoppade hon rakt upp i luften, vi red förbi dem och de tyckte att det såg så härligt ut. (självklart)
Så då skulle vi fatta ny galopp efter vi passerat fotgängarna. Dino skulle absolut blåsa upp sig och stila med yberkort galopp då och över det klagade jag inte. =)
Arbetet fortsatte och fortsatte tills jag tog den sista fattningen och skulle sakta av vid backens slut, så jag samlar och proar och samlar och då faller Dino in i en kort trav. 
-Jaha!?
Jag tog vara på tillfället och samlade och drev henne samtidigt som hon fick massor av beröm och jag försökte visa henne hur glad jag blev med massa positiv energi. Hon verkade förstå mig precis så hennes öron lyssnade på mig hela tiden medans jag berömde henne.
Jag valde att avsluta där eftersom man alltid ska sluta när det går som bäst så vi skrittade hem och gjorde några små skänkelvikningar.
Dino hade blivit lite svettig under sadel, jag hade dessutom klätt mig alldeles för varmt så både hon och jag var svettiga. Dino fick ha fleecetäcke och jag tog och mockade två boxar i väntan på att hon skulle bli torr. Efter det så täckade jag och så fick Dino gå ut i hagen och jag promenerade hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0