Trava i backar

Måndagen den 26 Mars



Hej!


Idag så anlände jag först till stallet så jag utfodrade hästarna och pysslade på medans de åt. Sen så gjorde vi iordning oss för en ridtur. Likadant som alltid, barbacka och hackamore.
När vi red ut så kom det en ganska häftig regnskur över oss och vi blev ganska så blöta och bittra, helst av allt så ville vi nog gå hem båda två men vi hade just börjat arbeta så lite till fick vi stå ut med. Vi red någon vända och jobba med den samlade traven och att trava i backar. Det gick riktigt bra! Efter det så hade vi tänkt gå hem men då slutade det plötsligt att regna så vi jobbade på ett bra tag till med backträningen. Dino var jätteduktig och samlade traven riktigt bra på vissa ställen. Efter ett tag så började vi avrunda och skulle gå hem men efter att vi hade gått över vägen så ville Dino inte skritta utan jobba ännu mera med traven, söta lilla häst <3
Så vi tog och travade uppför en ganska lång halvsluttande backe innan vi sedan vändre och skrittade hem. Bra avslutning då hon jobbade jätte bra! =D
Det kanske inte betyder så mycket för andra att trav ute i skogen eller att rida lätt bara sådär men nu när vi har haft så kämpigt med det så länge och antligen fixar det ordentligt ute i skogen så är det verkligen hur kul som helst! Det är inte bara jag som tycker det utan Dino älskar verkligen när hon gör rätt och när jag berömmer henne exakt när hon tar de där travstegen, numera så känns det verkligen som att hon försår vad jag är ute efter och förstår det jag ber om. För hon vill verkligen göra rätt och när hon då får beröm så vill hon bara göra det ännu mera. Därför så kan det bli så att hon gör jätte bra ifrån sig med traven och då saktar vi av och jag berömmer henne. När vi då fortsätter så ville hon trava ännu mera eftersom jag blir så glad och tycker att hon är duktig. Hon verkar också förstå att hon är duktig och blir nästan lite mallig ibland.
redigerad bild på snyggingen
Vi hade aldrig kommit så här långt utan Maddes hjälp och stöd! Hon har verkligen peppat mig till att kämpa och har förstått när det har gått skit och man tycker att det är jobbigt så säger hon bara att man ska försöka igen nästa gång. Även fast hon inte har ridit Dino på väldigt länge så har hon ändå förstått att vi behövt jobba med vissa saker så som tömkörningen eller byta bett. Att vi inte har kunnat göra saker bara rakt av utan att vi har fått göra lite omvägar för att få det till att funka. Tack Madde! Du är en riktigt bra förebild och coach!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0